دولت با تلاش شبانه‌روزی به دنبال رفع مشکلات مردم است/ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به جامعه هدف بهزیستی

نخستین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان ایلام به ریاست معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام روز یکشنبه در استانداری ایلام تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام،  معاون استاندار ایلام در این نشست با تأکید بر ضرورت جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین در پیشبرد خدمات به جامعه هدف بهزیستی، بر اجرای هر چه بهتر برنامه‌های موردنظر تاکید کرد.

"محمد سبحان حسنی" افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مشارکت‌های مردمی در واقع همکار بهزیستی استان خواهند بود و سایر دستگاه‌ها نیز با توجه به پتانسیل های موجود باید در جهت رفع مشکلات بهزیستی و جامعه هدف، کمک کار باشند. 

وی اظهار کرد: ساماندهی دستگاه‌های حمایتی مختلف و موسسات خیریه به منظور یکپارچه‌سازی امور مشارکت‌های مردمی و توزیع عادلانه کمک‌ها در سطح استان از جمله اقدامات مهمی است که باید در سطح استان انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام یکی از رسالت‌های بهزیستی را استفاده از ظرفیت خیرین و ترغیب جامعه به مشارکت در جهت مرتفع کردن مشکلات این قشر از جامعه عنوان کرد و افزود: در قالب شورای مشارکت‌های مردمی برنامه‌ریزی برای احداث مسکن با استفاده از ظرفیت خیرین هم باید در دستور کار قرار گیرد.

حسنی اضافه کرد: تلاش خیرین باید به اطلاع مردم برسد تا از این طریق مردم با خدمات این عزیزان آشنا شوند و علاوه بر ترویج ارزش‌ها، اثرات مثبت در جامعه را نیز به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدمات دولت باید به اطلاع مردم برسد، برخی‌ها تصور می کنند خدمات دولت ضعیف است در حالی که دولت سیزدهم به توفیقات بزرگی دست یافته، دولت سیزدهم برای خدمت‌رسانی در حال تلاش شبانه روزی است و امروزه در حالی شاهد سفرهای استانی و بین‌المللی رئیس محترم جمهور در راستای توسعه روابط با کشورهای همسایه و حتی در آمریکای لاتین هستیم که نتایج و اثرات مثبت خود را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه جلسه نیز مدیرکل بهزیستی استان ایلام گزارشی از اقدامات شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی و خدمات انجام گرفته به جامعه هدف ارائه کرد.

به گفته "حسین نورعلیوند"، علی رغم اینکه با اطلاع رسانی و آگاه سازی انجام گرفته میزان جذب مشارکتهای مردمی در این‌مجموعه افزایش یافته ولی با توجه به محدودیت اعتبارهای دولتی همچنان نیازمند یاری خیرین هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه های افزایش مشارکت‌های مردمی اعتماد سازی مردم است و در این زمینه اقدامهای لازم صورت گرفته افزود: مردم با مشارکت در خدمات دهی به جامعه هدف بهزیستی و توزیع کمک به نیازمندان واقعی کمکهای خود را در واقع هدفمند خواهند کرد.

 ترویج طرح شکرانه سلامت بین ادارات ونهادهای دولتی، درخواست از واحدهای صنعتی ودستگاه ها درراستای تعهد به وظایف خود درخصوص مسئولیت های اجتماعی و تعیین سهم بهزیستی از درآمد زکات استان از دیگر مواردی بود که وی در این نشست اشاره کرد.

هم اینک ۴۷ هزار نفر در استان ایلام جامعه‌ هدف بهزیستی محسوب می شوند.

کد خبر 83270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد