حضور مدیرکل بهزیستی گیلان در اجرای نمایش " آوازه مرگ"

عصر روز دهم خردادماه، " سیدمهدی خدمت بین دانا " مدیرکل بهزیستی گیلان به اتفاق هیئت همراه با حضور در سالن تئاتر شهر سردارجنگل رشت از نمایش صحنه ای " آوازه مرگ" دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی استان گیلان در پایان پنجمین شب اجرای نمایش " آوازه مرگ" که با هنرمندی جمعی از توانخواهان بهزیستی به روی صحنه رفت، ضمن ابراز خرسندی از توانمندی توانخواهان در عرصه های مختلف، هنر را عاملی برای رشد و پویایی توانخواهان برشمرد و گفت: اساسا ذات هنر این است که انسانها در هر زمینه ای می بایست خلاقیت و نبوغ خود را به منصه ظهور برسانند تا با انتقال پیام درونی باعث ایجاد حال خوب برای خود و اطرافیان شوند.

وی با بیان اینکه هنر یکی از عناصر توانمندی سازی برای بسیاری از افراد محسوب می شود افزود: هنر همواره بسیاری از مشکلات را درمان می کند و باید توجه داشت که برای اینکه بتوانیم جامعه ای تهی از آسیب های اجتماعی داشته باشیم ابتدا باید فرهنگ و هنر را نهادینه سازی کنیم تا شاهد جامعه ای قوی همراه با افراد توانمند باشیم.

خدمت بین دانا با اشاره به اینکه مناسب سازی معابرعمومی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای تسهیل در عبور و مرور توانخواهان حتما مرحله اجرا برسد یادآور شد: با پیگیری ها و تلاش های کمیته مناسب سازی استان و بهزیستی گیلان در صدد هستیم تا مکان های اداری ، هنری و معابر عمومی به استانداردهای مناسب سازی برسند این مبحث را به جد دنبال خواهیم کرد تا توانخواهان برای عبور و مرور مشکلی نداشته باشند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان ضمن شنیدن صحبتها و خواسته های هنرمندان توانخواه از تلاش های کلیه عوامل اجرایی نمایش آوازه مرگ قدردانی کرد و گفت: توانخواهان بهزیستی با ارائه توانمندی ها و کسب موفقیت در عرصه های مختلف باعث افتخار سازمان و جامعه هستند و سازمان بهزیستی نیز بر خود وظیفه می داند تا با مهیا کردن شرایط مناسب مسیر را برای پیشرفت مددجویان هموار کند

گفتنی است نمایش " آوازه مرگ " کاری از گروه نمایش آبی و هنرمندی توانخواهان گیلانی، به نویسندگی ایمان قاطعی فر و مبینا خیرخواه و کارگردانی ابراهیم حسن زاده و تهیه کنندگی مریم حاجتی ، با همکاری اداره کل بهزیستی گیلان از تاریخ ۶ تا ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۳۰ : ۱۸  در محل سالن سردار جنگل تئاتر شهر رشت واقع در لب آب – امین الضرب – روبروی انبار قند و شکر به روی صحنه می رود.

نمایش " آوازه مرگ " برگزیده ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین کاسپین ( مازندران ) شده است و همچنین توانست جوایز طراحی صحنه و لباس، بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و ... را نیز کسب کند.

کد خبر 80967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد