زاوه | ارائه خدمات پیشگیری به بیش از ۳۹ هزار نفر در شهرستان زاوه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زاوه از ارائه خدمات پیشگیری به بیش از ۳۹ هزار نفر در غالب ۱۱ طرح در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

نازنین عجمیان در خصوص اجرای این خدمات گفت: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از انواع معلولیت، یکی از طرح های برگزار شده در سال گذشته غربالگری رایگان بینایی، شنوایی و اضطراب کودکان و نیز غربالگری رایگان ژنتیک بود که در مجموع بیش از ۷ هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند.

وی اجرای طرح های آگاه سازی، سلامت روان اجتماعی، همیار مادر و کودک و ... را از دیگر طرح های اجرا شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت:  در این طرح ها ضمن شناسایی افراد واجدشرایط و مشتاق و نیز با استفاده از تجارب کارشناسان مجرب درون و برون سازمانی توانستیم کارگاه های آموزشی پرباری را به طور مستمر برگزار و در مجموع به طور مستقیم به بیش از ۳۰ هزار نفر آموزش های لازم جهت بهبود سطح کیفی زندگی را ارائه نماییم.

عجمیان افزود: سال گذشته به ۳۰ نفر از معتادین بهیود یافته وام اشتغال و به ۲۵ نفر نیز امتیازات آب، برق و گاز رایگان اعطا شد که به گفته کارشناسان مربوطه این امر در ایجاد انگیزه و امید و روی آوردن افراد درگیر اعتیاد، به درمان بسیار موثر بوده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زاوه در پایان ارائه خدمات پیشگیری را از مهمترین خدمات ارائه شده توسط سازمان بهزیستی به جامعه عنوان کرد و ادامه داد: انجام انواع غربالگری ها در پیشگیری از معلولیت ها و نیز اجرای برنامه های آگاه سازی و ارتقای مهارتهای جامع زندگی، نقش بسیار موثری در کاهش محرومیت اقشار آسیب پذیر، تسهیل روابط اجتماعی و ایجاد خودکفایی و استقلال در جامعه هدف دارد و کارشناسان این اداره با جدیت در سال جاری نیز تلاش خواهند کرد تا به بهترین نحو به این مهم دست پیدا کنند.

کد خبر 80891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد