آموزش پیش از ازدواج در پیشگیری از جدایی موثر است

سرپرست امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از ارائه آموزش پیش از ازدواج به بیش از 3 هزار نفر از مخاطبین اصلی  در سال گذشته خبر داد و گفت: بدون تردید، یکی از راهکارهای مثمر ثمر و کاربردی برای پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقائ توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی، برنامه آموزش پیش از ازدواج را یک برنامه پیشگیرانه و ارتقایی عنوان کرد وگفت: ارتقای کیفیت و سلامت ازدواج، پیشگیری از آسیب های مرتبط با ازدواج، نهادینه سازی ضرورت آموزش پیش از ازدواج از مهمترین اهداف این برنامه آموزشی است.

وی تصریح کرد: این برنامه در سال گذشته توسط مدرسین و آموزشگران مجرب و آموزش دیده در مدارس، دانشگاه ها ، مساجد، محلات و  مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)،و... جهت مخاطبین اصلی و گروه هدف برنامه به صورت رایگان  اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه آموزش پیش از ازدواج از سال ۱۳۸۱ توسط معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با هدف افزایش میزان اطلاعات، دانش مهارت و قابلیت فراگیران در امر انتخاب همسر طراحی و تدوین  و به افراد ارائه می‌شود، افزود: آموزش‌های پیش از ازدواج، آماده‌سازی افراد برای ازدواج  موفق و تشکیل خانواده را مدنظر دارد. 

آقاخانی یادآور شد: بهزیستی، زوج‌های نیازمندی که در پرداخت هزینه جلسات مشاوره پیش از ازدواج مشکل دارند را پشتیبانی می‌کند تا بتوانند در مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی غیردولتی این سازمان نیز به صورت رایگان از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره‌مند شوند.

کد خبر 80819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد