اصفهان| کار در بهزیستی یک جهاد به تمام معناست

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره بهزیستی  شهرستان  اصفهان، کار در بهزیستی را یک جهاد به تمام معنا عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان اصفهان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اتفاق هیات همراه با حضور در اداره بهزیستی شهرستان اصفهان ضمن بازدید از مجموعه بهزیستی شهرستان اصفهان با مدیر و اعضای شورای معاونین این اداره دیدار و از نزدیک با مسایل و مشکلات بهزیستی در امر خدمت رسانی به جامعه هدف  آشنا شد.

در این دیدار جواد سلمانی یکی از موارد مهم در امر خدمت رسانی به جامعه هدف را عدم اجرای کامل ماده ۲۷ فصل نهم قانون حمایت از حقوق معلولان در خصوص پرداخت کمک هزینه معیشتی به افراد دارای معلولیت شدید فاقد شغل به میزان حداقل دستمزد سالیانه معلولیت برشمرد.

مدیر بهزیستی شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به وضعیت موجود مسکن و بالا بودن قیمت‌های ودیعه مسکن افزود: در حال حاضر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان ۵۰۰ خانوار واجد شرایط پشت نوبت جهت بهره‌مندی از خدمات ودیعه تسهیلات مسکن را دارد.

 وی خواستار اختصاص بودجه‌ای در قالب ودیعه مسکن جهت رفاه حال مددجویان بصورت بلاعوض و یا پرداخت تسهیلات کم بهره برای آنان شد.

سلمانی در ادامه با اشاره به بند یک و دو ماده ۲ آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و معافیت خویش فرمایان دارای معلولیت از پرداخت حق بیمه گفت: در سال ۱۴۰۱ حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بطور کامل پرداخت نشده و هم اکنون ۹۷۵ نفر از متقاضیان دریافت حق بیمه «کار فرمایی و خویش فرمایی» مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سازمان طلب دارند.  

در پایان عباس مقتدایی ضمن قدردانی از مدیر و کارشناسان بهزیستی شهرستان اصفهان گفت: کار در بهزیستی یک جهاد به تمام معناست و ما در مجلس شورای اسلامی همواره پشتیبان و مدافع بهزیستی و کمیته امداد در راه خدمت رسانی به جامعه هدف که همان اقشار نیازمند و کم برخوردار هستند می‌باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات را مکتوب و پیشنهادات کارشناسی شده لازم از مسئولین را ضمیمه کنید تا طی مکاتبه برای بر طرف کردن مشکلات  و رسیدگی به جامعه هدف اقدامی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیر از خدمات مدیر بهزیستی شهرستان اصفهان در امر خدمت رسانی به جامعه هدف تجلیل کرد و در ادامه با حضور در مرکز ارشاد با فرزندان مقیم در خانه سلامت و هدایت دیدار و گفتگو نمود.

کد خبر 80794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد