بازدید سر زده معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان تهران

دکتر معصومه توکلی معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور به صورت سرزده از مرکز ۱۴۸۰ بازدید در جریان عملکرد اخیر مرکز یاد شده قرار گرفت و با کارکنان، مشاوران این مرکز دیدار چهره به چهره داشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران : معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور در این بازدید با توضیحات معاون امور توسعه توانبخشی بهزیستی استان تهران در جریان عملکرد اخیر مرکز یاد شده قرار گرفت و از کلیه قسمت های مرکز ۱۴۸۰ بازدید کرد.
توکلی گفت: با توجه به خدمات با کیفیت روانشناسی و مشاوره و راهنمایی که ارزش کار روانشناس و مشاور مشخص میکند  باید بگویم که  نقش مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در کنترل و پیشگیری از آسیبها ستودنی است.

حضور در جمع روانشناسان و مشاوران که متولی خدمت به آسیب دیدگان و محرومان از رفاه اجتماعی اند توفیق و موهبت است البته با توجه به وسعت جغرافیایی و حجم جمعیت تهران بالا بودن آمار آسیبهای اجتماعی، آمار اعتیاد، طلاق، مشکلات اخلاقی، افسردگی، خودکشی و سایر اشکال آسیب  به خود یا دیگری و با توجه به شرایط کنونی جامعه مداخلات روانی اجتماعی بیشتر مورد توجه است علی رغم اینکه تمرکز جامعه بر روی بعد درمانی زیستی است باید بستر مداخلات روانی اجتماعی با کار گروهی و تیمی توسط روانشناسان و مشاوران فراهم شود و نشاط و شادابی در جامعه ساری و جاری شود لذا ضروری است نسبت به افزایش ظرفیت پاسخگویی در زمان پیک، تجهیز و گسترش ادوات و تجهیزات بروز و مورد نیازفیزیکی ۱۴۸۰ و جذب نیروی متخصص، بویژه در تهران در اسرع وقت برنامه ریزی راهبردی انجام و اعتبارات به موقع تامین و جذب گردد.

بازدید سر زده معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان تهران

علیرضا محمدی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران که در این بازدید توکلی را همراهی کرد در تشریح و حجم فعالیت های سال گذشته و دوماه اول سالجاری گفت: درجوامع امروزی سلامت روان به عنوان ارزشمندترین سرمایه انسانی و اجتماعی، پشتوانه‌ای ملی و از همه مهم‌تر، شاخص‌های توسعه یافتگی پذیرفته شده است و انسان سالم نیز، به عنوان محور و خط مشی توسعه پایدار تلقی می‌گردد. براساس کارشناسی‌های انجام شده، رصد میدانی مرکز۱۴۸۰ باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می‌شود اخیرا نیز مدیر کل بهزیستی استان تهران از این سامانه بازدید داشتند و تاکید بر تجهیز و گسترش خدمات غیر حضوری ۱۴۸۰ را در دستور کار قراردادند و انتظار میرود با حمایت بالا دستی بزودی این مهم اتفاق افتد.

بازدید سر زده معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان تهران


محمدی بیان داشت: خدمات مشاوره‌ای بهزیستی منجر به کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی می‌شود. گسترش و تجهیز بهینه این سامانه بی تردید گامی موثر در راستای کمک به مشکلات مشاوره ای همشهریان است که بیشترین حجم جمعیتی کشور را بخود اختصاص داده واز زمان ایجاد مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ همکاران ما توانسته اند با دادن مشاوره های درست و بهنگام از بروز بسیاری  از آسیبهای جدی جلوگیری نمایند. وی تصریح نمود: آمارها ی مشاوره در سال گذشته و دو ماه اول سالجاری در زمینه تربیت کودک، ‌ پیش از ازدواج، مشکلات روانی : اضطراب، افسردگی، خودکشی، وسواس، زمینه های شغلی-تحصیلی، توانمندسازی روان اجتماعی و شناختی، مسائل پیش از ازدواج و خانوادگی، انگیزش و روان شناسی سازمانی، مشاوره های مذهبی در صدر قراردارد.

بازدید سر زده معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان تهران


وی یاد اور شد: تمامی تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن‌ها به صورت حضوری دشوار است، به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند. و بعد از طرح مشکلات خود با کارشناسان، مشاوره دریافت کنند و چنانچه مشکل آنها تلفنی حل نشود به مراکز مشاوره دیگر ارجاع داده می‌شوند.در پایان؛ از تمامی قسمتهای مرکز ۱۴۸۰ بازدید بعمل  آمد.


گفتنی است : خط ۱۴۸۰ جهت برطرف نمودن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد. خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی تهران از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ شب بصورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه های فردی و خانوادگی از جمله بالینی (افسردگی، اضطراب و استرس)، خانواده، ازدواج، طلاق، کودکان و نوجوانان و... و. آماده مشاوره و پاسخگویی به شهرواندان عزیز تهرانی می باشد.

کد خبر 80761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد