نشست هم اندیشی با گروه‌های جهادی ،قرارگاه های مردمی وبسیج در بهزیستی خوزستان برگزار شد

صبح امروز نشستی با حضور مدیر کل ،معاون مشارکتهای مردمی و مسئولان فرهنگی بهزیستی خوزستان و نماینده مراکز مثبت زندگی با تعدادی از مسئولان گروههای جهادی،پایگاههای بسیج ،قرارگاههای مردمی و هیئت های مذهبی با محوریت طرح مهرواره در محضر ولی نعمتان در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی با اشاره به وظایف بهزیستی بیان کرد:با توجه به سرعت بالاونرخ بروز آسیب هادرجامعه وپیچیدگی معضلات اجتماعی ، وظایف بهزیستی هرروز سخت تر و سنگین تر می شود و بدلیل محدود بودن اعتبارات وامکانات ومنابع ،بهزیستی به تنهایی قادر به کنترل وکاهش آسیبهای اجتماعی ورفع بسیاری از نیازهای جامعه هدف نیست.

کریمیان افزود: اولویت کارسازمان بهزیستی برای توسعه فعالیتهاوبرنامه هاو رفع معضلات اجتماعی ، مردمی سازی فعالیتها و تقویت تشکل های مردمی است تا بتوانیم با کمک این تشکل ها و نیروهای جهادی و مردمی بخشی از مشکلات و آسیبهای جامعه را حل نماییم.

کریمیان محله محوری ومشارکت مردم وجوانان محلات برای کمک به جامعه هدف بهزیستی را بسیار اثربخش دانست و خطاب به مدعوین گفت:  امروز از شما دعوت کردیم تا با استفاده از ظرفیت های مردمی و  با  برنامه ریزی و هم افزایی  بتوانیم برای توانمندسازی وامید آفرینی مددجویان و ولی نعمتان بهزیستی درمحلات اقدامات مناسبی انجام دهیم.

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی خوزستان نیز با اشاره به شیوه نامه اجرایی مشارکت های مردمی که از سوی بهزیستی کشور به استانها ابلاغ گردیده بود خاطر نشان کرد: این شیوه نامه شامل ۷ برنامه که یکی از این برنامه ها " طرح مهرواره در محضر ولی نعمتان " بوده و هدف از آن ایجاد ارتباط قوی و دائمی بین مراکز مثبت زندگی و تشکلها و نهادهای مردمی با هدف حل مشکلات مددجویان است.

رستم کرد زنگنه افزود: هدف از برگزاری این نشست نیز ایجاد تعامل بین مراکز مثبت زندگی با مجموعه ها و کنشگران مردمی در راستای حل مسائل جامعه هدف سازمان با رویکرد محله محوری ، امید افزایی در میان جامعه هدف از طریق پیگیری رفع مسائل شان ، حل مسائل و نیازهای خرد مددجویان تحت پوشش سازمان – تشکیل شورا و شبکه فعالین محلات و ایجاد وحدت رویه و همدلی ، دغدغه سازی و حساس سازی مجموعه و کنشگران مردمی محلات نسبت به جهت دهی نظام مسائل مددجویان تحت پوشش سازمان است.

گفتنی است در این نشست نمایندگان تعدادی از گروههای جهادی،پایگاههای بسیج و هیئت های مذهبی استان ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود ،در خصوص هرنوع همکاری با بهزیستی برای رفع مشکلات و نیازهای افراد تحت پوشش اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 80644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد