در رسانه | برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بوشهر آغاز شد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: برنامه غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ادره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از  خبرنگار مهر، حسین اسدی راد ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان در بوشهر اظهار داشت: در سال جاری ۱۱ پایگاه دائم و ۲۲۲ پایگاه سیار برای انجام غربالگری تنبلی چشم کودکان در نظر گرفته شده و خانواده‌ها از می‌توانند برای غربالگری تنبلی چشمان کودک خود به پایگاه‌های سراسر استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: این سنین به عنوان زمان طلایی برای تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان محسوب می‌شوند، در این بیماری چشمان کودک کاملاً سالم و طبیعی به نظر می‌رسند و هیچ‌گونه نشانی از بیماری ندارند اما به دلیل دید ناکافی و نداشتن تشخیص صحیح عوارضی مانند کم‌بینایی و یا نابینایی را برای کودک در پی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: غربالگری بینایی با استفاده از چارت E و همچنین با استفاده از دستگاه‌های غربالگری اپتیک پلاس با کمترین زمان ممکن در حال انجام است و در صورت نیاز افراد به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

اسدی راد عنوان کرد: این برنامه تا پایان سال جاری ادامه دارد و در مراکز بهداشت، مراکز مثبت زندگی و پایگاه‌های دائمی در بهزیستی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد ۴۸ هزار و ۶۰۷ کودک در برنامه فوق غربال شدند که تعداد هزار و ۶۷۹ نفر به اپتومتریست (سطح دوم) ارجاع و ۲۲۰ کودک آمبلیوپ تشخیص و حدود ۱۴۰ کودک کمک هزینه عینک داده شد.

کد خبر 80626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد