شاهرود |  ارائه خدمات در ۴ مرکز شبه خانواده در شهرستان

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شاهرود:در حال حاضر ۷۰ کودک و نوجوان در خانه های نگهداری در شهرستان خدمات دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ حسن غربا سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از فعالیت چهار مرکز شبه خانواده در شهرستان شاهرود خبر داده و افزودند: نگهداری از کودکان فاقد سرپرست موثر و سرپرست غیر موثر بخشی از وظایف سازمان بهزیستی است و همه تلاش بر این است که برای این مهم شرایط مطلوب از جمله مکان مناسب و نیروهای کاردان و ماهر مهیا شود.

وی با اشاره به نگهداری ۷۰کودک و نوجوان فاقد سرپرست موثر و سرپرست غیر موثر در مراکز شبه خانواده شهرستان اظهار داشت: یک مرکز شیرخوارگاه، دو مرکز نگهداری پسران ۶ تا ۱۲ سال و یک مرکز نگهداری دختران در شهرستان شاهرود خدمات نگهداری آموزشی به این کودکان و نوجوانان هستند.

وی درباره حمایت های سازمان بهزیستی از این کودکان گفت:علاوه بر نظارت های عمومی و تخصصی که در نحوه تربیت و نگهداری از کودکان داریم به ازای هر کودک زیر ۱۲ سال ماهانه و برای هر کودک دارای شرایط خاص طرح شامل سازی مبالغی به عنوان یارانه به مراکز پرداخت می شود.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در ادامه به متقاضیان فرزندخواندگی در شاهرود اشاره کرد و گفت:در حال حاضر ۳۷ زوج متقاضی فرزندخواندگی هستند که در ماه های اخیر سه کودک به خانواده ها سپرده شدند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده های که برای فرزندخواندگی به بهزیستی مراجعه می کنند غالبا متقاضی شیرخواره و دختر بوده و با توجه به پایین بودن تعداد فرزندان قابل واگذاری، این مهم به دقت بیشتری انجام می شود.

کد خبر 80613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد