بهزیستی هیچ معوقه‌ای ندارد/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی مبلغ مستمری

ئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مجلس امسال ۴۰ درصد افزایش برای مبلغ مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته که پس از مشخص شدن مکانیزم اجرای، اعمال می‌شود.

ه گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی محمد قادری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداختی‌های مستمری‌بگیران اظهار کرد: بهزیستی هیچ معوقه‌ای ندارد و تمامی مستمری‌ها به روز و مشخص پرداخت شده است؛‌ این رویه قبل از ۳۱ هر ماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مستمری‌بگیران افزود: طبق قانون بودجه سنوانی هر ساله دولت پیشنهادی را در قالب مستمری به مجلس ارائه می‌دهد، مجلس نیز امسال ۴۰ درصد در نظر گرفت و به محض اینکه ابلاغ و در هیأت دولت نیز مصوب شود، مکانیزم آن اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کمپ ماده ۱۶ بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: موضوع مبارزه با موادمخدر در حوزه‌های متعدد از درمان، پیشگیری و مداخله، دستگاه‌های متعدد هستند که مسوولیت همکاری را دارند؛ به صورت قاعده کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است که پیگیری این امور را انجام می‌دهند و دستگاه‌های مختلف را در قالب تشریک مساعی و وظایفی که قانون‌گذار برای آنها منظور کرده، ساماندهی می‌کند.

قادری ادامه داد: موضوع کمپ ماده ۱۶ که در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه وجود دارد، دستگاه‌هایی از جمله شهرداری و بهزیستی مکلف هستند که اقداماتی باید انجام شود و این وظایف به صورت کلی در همه استان های کشور انجام می شود.

وی اضافه کرد: این حوزه کمیته ملی کشوری دارد و بر اساس نیازی که استان ها نسبت به تشکیل، اقدام و تاسیس موضع ماده ۱۶ مواد مخدر به این کمیته واصل و اقدامات انجام می‌شود؛ اما لازم است شهرداری ها بدانند که تکلیف قانونی دارند و باید زیر ساخت لازم را در این خصوص برای شهرها ایجاد کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اگر در استان مرکزی نیز موضوع کمپ ماده ۱۶ نیاز باشد تمهیدات لازم برای تاسیس این مرکز انجام خواهد شد.

قادری در خصوص مراکز تحت پوشش و پشت نوبتی گفت: سازمان بهزیستی جامعه متکثر و متنوعی به جهت فرایندها و ماموریت‌ها دارد و در ۴۳ سال گذشته کارهای اساسی و ماندگاری در قالب‌های مختلف توانمندسازی،‌ حمایت و... انجام داده و بیش از ۷ میلیون ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از تمامی خانواده‌های دارای دو قلو به بالا تا ۶ سال تمام را مستمری پرداخت می‌کند و پشت نوبتی ندارد، اضافه کرد: طبق مصوبات برای بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و کسانی که نیاز به استفاده از کمک هزینه معیشتی را دارند، تا پایان سال گذشته هیچ فردی از خانواده‌ای را پشت نوبت ندارد و تمامی پشت نوبتی استان مرکزی را تحت پوشش مستمری قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مسکن نیازمندان گفت: موضوع مسکن بسیار جدی و مهمترین رکن توانمندسازی مسکن و اشتغال است، غیر از برنامه ملی که دولت برای همه آحادی که فرم «ج» آنها قرمز نیست در نظر گرفته و روال عادی برقرار است؛ برای خدمت‌گیرندکان سازمان بهزیستی تمهیداتی در شواری عالی مسکن اندیشیده شده و از آورده اولیه در بدو ثبت نام معاف شدند.

قادری بیان کرد: اخیرا هم مصوباتی در شواری عالی مسکن ابلاغ شد که برای تسهیلگری در رسیدن به حوزه مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی راهگشا خواهد شد.

کد خبر 80467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد