مددجویان تحت پوشش بهزیستی به ۷.۳ میلیون نفر رسید

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی هیچ گونه معوقه‌ای در پرداخت مستمری مددجویان ندارد گفت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی به ۷.۳ میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی محمد قادری ظهر امروز در شورای اداری بهزیستی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در بهزیستی، اظهار داشت: جامعه هدف زیاد و در عین حال متنوعی زیرپوشش اقدامات و ماموریت‌های سازمان بهزیستی هستند به طوری که امروز بیش از 7.3 میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی افزود: بهزیستی حمایت‌های مختلف و اقدامات گوناگونی در قالب توانمندسازی، اقدامات حمایتی، آموزشی و سایر اقدامات مورد نیاز جامعه هدف در خصوص افراد تحت پوشش خود به مرحله اجرا درمی‌آورد و تا به امروز نیز اقدامات خوبی اجرا کرده است.

وی بیان کرد: جامعه متکثر و متنوعی به جهت فرآیندها و ماموریت‌ها تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و بهزیستی در این سال‌ها اقداماتی در قالب‌های متنوع از جمله توانمندسازی و حمایت و غیره را انجام داده است. امروز بیش از 7 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند .

قادری تصریح کرد: یکی از کارهایی که در دستور کار بهزیستی در کشور بوده حمایت از خانواده‌هایی است که دارای فرزندان چندقلو هستند به طوری که این سازمان از همه خانواده‌های دارای بیش از 2 قلو را تا سن 6 سالگی مورد حمایت قرار می‌دهد این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته در این خصوص هیچ گونه پشت نوبتی نیز نداریم.

وی اضافه کرد: معلولین و زنان سرپرست خانوار دو قشر دیگر تحت پوشش بهزیستی هستند که با تلاش همکاران ما هیچ مددجوی تحت پوشش مشمول دریافت خدمات بهزیستی در سال گذشته پشت نوبتی نبوده و تمامی افراد پشت نوبت حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی استان، تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفته‌اند .

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت معوقات این سازمان گفت: یکی از اقدامات در سازمان بهزیستی تلاش برای تسویه و صفر رساندن معوقات بوده به طوری که هیچ معوقه‌ای در حال حاضر نداریم و با توجه به پرداخت مستمری در تاریخ 27 و 28 اردیبهشت‌ماه 1402، وضعیت مستمری‌های پرداختی بهزیستی به روز است.

وی افزود: دولت هر ساله در قالب سنواتی در قالب مستمری پیشنهادی را به مجلس ارائه می‌دهد، در سال 1402 نیز مجلس افزایش 40 درصدی را به تصویب رسانده که در صورت تصویب در هیئت وزیران، این مکانیزم به مرحله اجرا می‌رسد.

قادری با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه مقابله با معضل اعتیاد گفت: یکی از مسائل مورد توجه کمپ ماده 16 بوده این در حالی است که دستگاه‌های مختلفی در حوزه برخورد، مقابله و مداخله در عرصه آسیب اجتماعی اعتیاد و مواد مخدر دخیل هستند که در راس این دستگاه‌ها ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به طور کلی پیگیر امور بوده و دستگاه‌ها را در قالب تشریک‌مساعی هماهنگ می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرداری و بهزیستی دو سازمان و نهادی هستند که مکلف به انجام اقداماتی در این حوزه هستند به طوری که در کمیته ملی کشوری متناسب با نیاز استان‌ها، نسبت به راه‌اندازی و ایجاد کمپ ماده 16 موادمخدر اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس مجموعه شهرداری باید زیرساخت لازم برای ایجاد مراکز ماده 16 در شهرها و استان‌ها ایجاد سازد که در استان مرکزی اقدامات و مقدمات کار در حال پیگیری است.

کد خبر 80463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد