در رسانه| اجرا شدن طرح معافیت سربازی خانواده‌های دارای فرزند معلول در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و دارای معلولیت هستند و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا،سلمان حسینی اظهار کرد: همچنین همسـرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند مادامی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه درخواست اولیه تشـکیل پرونده معافیت سربازی، استعلام از حوزه نظام وظیفه و ثبت‌احوال، ارسال نتایج استعلام پزشکی و بررسی پرونده مددجو در کمیسیون پزشکی بهزیستی از مراحل برخورداری از امتیاز معافیت از خدمت وظیفه عمومی برای مشمولان دارای فرد معلول در خانواده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در راستای حمایت از بانوان سرپرست خانوار نیز که از همسر خود جدا شده‌اند یا همسرشان فوت کرده امکان اعطای معافیت به یکی از فرزندان ذکور خانواده که از مادر، حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهد وجود دارد، مشروط بر اینکه برای متقاضیان طلاق حداقل یک سال از تاریخ طلاق و یک سال از تاریخ تشکیل پرونده سپری شده است.

کد خبر 80347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد