مهدیشهر | اقدامات شاخص اداره بهزیستی شهرستان در سال ۱۴۰۱

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر : در حال حاضر یک هزار و ۵۹۷ نفر به تفکیک ۱۱۵۲ نفر در حوزه توانبخشی و ۴۴۵ نفر در حوزه اجتماعی از خدمات اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر بهره مند می شوند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، ربابه گلوردیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر ضمن تشکر و قدردانی از همراهی و همکاری تمامی شرکای اجتماعی و تلاش کارکنان بهزیستی در سطح شهرستان از فعالیت های شاخص این اداره در راستای گسترش خدمات اجتماعی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود : بهزیستی همچون معنای لغوی خود «بهتر زیستن» در تلاش است به بهتر زیستن افراد اجتماع کمک نماید تا حرکت و تغییر وضعیت از شرایط موجود به شرایط بهتر و مطلوب‌تر در حوزه‌های مختلف که باعث گسترش رفاه اجتماعی در دو بُعدآرامش و آسایش می شود به معنای حقیقی خود تحقق یابد.

گلوردیان اظهار داشت : در حال حاضر بهزیستی مهدیشهر برای ۱۵۹۷ نفر به تفکیک ۱۱۵۲ نفر در حوزه توانبخشی و ۴۴۵ نفر در حوزه اجتماعی تشکیل پرونده داده است و همچنین یک مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، یک مرکز بیماران روان مزمن ویژه بانوان ، یک موسسه خیریه و یک مرکز مثبت زندگی در حال حاضر عهده دار ارائه خدمات به آحاد جامعه و جامعه هدف خود می باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر  با اشاره به مهمترین رسالت بهزیستی در ارتباط با افراد دارای معلولیت اذعان داشت  : در سال گذشته ۱۳۵  نفر از وسایل کمک توانبخشی و تعداد ۳۵  نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش از خدمات مناسب سازی محیط زندگی، ۲۰۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۲۰۴ مورد درمان و۳۶ مورد لوازم توانپزشکی، ۱۸۲ مورد هزینه های ایاب و ذهاب، ۶۵ مورد پرداخت بیمه خویش فرمایی وکارفرمایی بهره مند شدند. همچنین در سال گذشته ۴  جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در فرمانداری جهت بررسی مشکلات شهری و مناسب سازی دستگاههای اجرایی برگزار شد که از ۷ مصوبه این جلسات دو مصوبه اجرائی نگردیده است که درحال پیگیری هستیم.

گلوردیان با تاکید به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان اجتماع محور است و حوزه پیشگیری در تلاش است با افزایش آگاهی اقشار مختلف در جامعه از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کند گفت : در مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد  ۲۲۷ نفر پذیرش،   ۲۵ مورد یارانه مراکز را دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد : سنجش بینایی ۱۵۷۰ نفر کودک ۳ تا ۶ سال، غربالگری شنوائی۲۴۰  نوزاد و بهره مندی حدود ۳۰۰ نفر از دوره های آموزش حضوری زندگی خانواده و آموزش پیش از ازدواج، برگزاری دوره آموزش استانی روانشناسان و مشاوران برای  ۲۵ نفر با حضور مدرس کشوری از اقدامات حوزه پیشگیری در سال ۱۴۰۱ می باشد.

گلوردیان نقش زنان در خانواده را به ویژه در جایگاه سرپرست خانوار بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد : در راستای ارتقاء  مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های دارای زنان سرپرست خانوار خدمات قابل توجهی به این قشر تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی مهدیشهر در حوزه اجتماعی ۱۴۳ مستمری بگیر دارد گفت : حوزه اجتماعی عهده دار محوریت حل و فصل مسائل اجتماعی و در سال گذشته  ۳ مورد کمک هزینه ودیعه مسکن، ۵۰ مورد کمک هزینه تحصیلی (بسته آموزشی)، ۱۸ موردکمک هزینه تحصیلی ویژه دانش آموزان و دانشجویان دولتی تحت حمایت،   ۲مورد لوازم ضروری منزل، کمک هزینه سرمایه کار یک مورد، کمک هزینه درمان برای ۹ نفر... از جمله اقدامات برجسته این حوزه در سال گذشته بوده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر : توانمندسازی جامعه هدف اصلی ترین و پررنگ ترین اقدام مورد پیگیری در حوزه مشارکتهای مردمی است که اشتغال، مسکن، ازدواج و سرمایه اجتماعی از جمله فاکتورهای توانمندسازی زیر مجموعه این حوزه است. آماده سازی و تحویل ۶۰۰ بسته معیشتی به جامعه هدف تنها بخشی از تلاش همکاران حوزه مشاکت های مردمی بهزیستی مهدیشهر و نوع دوستی و کرامت خیرین در سال ۱۴۰۱ است.

گلوردیان افزود : به موازات حمایت مالی و آموزش جامعه هدف در سازمان بهزیستی مسئله اشتغال ازطریق پرداخت تسهیلات بانکی ، پرداخت سرمایه کار، تشکیل گروههای همیار، خودیارو ... نیز مورد توجه مسئولین و در ردیف اهداف شاخص سازمان قرار می گیرد که بهزیستی مهدیشهر با پرداخت ودیعه مسکن برای ده نفر، پرداخت وام کارفرمایی برای ۹ نفر، وام خوبش فرمایی (خود اشتغالی و مشاغل خانگی) سعی در هموار نمودن مسیر توانمندسازی جامعه هدف و تسهیلگری در امر کار آفرینی داشته است.

گلوردیان در پایان گفت : برای همه همکاران و دست اندر کاران خدمت رسانی به جامعه آرزوی توفیق، عزت و سربلندی دارم.

کد خبر 79641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد