تحول در فرآیندهای زیر ساختی سازمان بهزیستی در سال جاری/ نقش تسهیل گری و راه گشایی معاونین توسعه مدیریت با همیاری ذیحسابان در پیشبرد اهداف راهبردی

نشست سه روزه علمی و تخصصی ذیحسابان و معاونان پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی سراسر کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، استاندار مازندران و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، این نشست پس از تدوین و تبیین اهداف علمی-تخصصی در ۴ کار گروه امور پشتیبانی، فنی و مهندسی و فوق برنامه، امور حقوقی و قرار دادها، برنامه و بودجه و بیمه مددجویی و همچنین کارگروه نیروی انسانی برگزار شده است، که بزرگترین گردهمایی در سطح معاونین و مدیران کشور برای تصمیم گیری راجع به مسائل راهبردی سال ۱۴۰۲ به شمار می رود.

 علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با بیان اینکه از نو باید یک همگرایی و همکاری در همه ارکان سازمان بهزیستی شکل بگیرد، گفت: یکی از برنامه های سازمان تدوین و طراحی منشور جدید برای سال جاری (۱۴۰۲) است که می توان در غالب کارگاه های تخصصی به آن دست پیدا کرد.

همچنین وی از اجرایی شدن ۷۵ برنامه تحولی در این سازمان خبر داد که با آن هم سازمان‌ بهزیستی هم پوست اندازی می کند و هم از دوره گذار با موفقیت عبور می کند.

وی ادامه داد: کار کردن در بهزیستی همتی بلند و نگاهی مددکارانه می خواهد چون این نهاد اساسا نهادی حمایتی، امدادگر و یاری رسان با فرآیندهای تخصصی است که در حال حاضر هم ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش بعدی صحبت های خود به موضوع واسپاری برخی امور به مردم و اشخاص حقیقی پرداخت و گفت: ترغیب بخش خصوصی و تسهیل فرآیندها برای جذب سرمایه گذار باید در دستور کار قرار گیرد چون به این شکل امور سازمان به نحوی درست و هوشمندانه حل و فصل می شود.

 قادری عنوان کرد: آمار بر اساس سرشماری دقیق سازمانی یکی از اولویت ها به شمار می رود، از آنجاکه بهزیستی در حال به روز شدن است و به سمت هوشمند سازی گام‌ بر می دارد، در حوزه قوانین و دستورالعمل های دانش و فناوری، هم باید آسیب ها و چالش های موجود به دقت بررسی و مرتفع شوند.

وی بیان کرد: اخبار کم و کاستی ها و مشکلات در اسرع وقت باید به گوش مسئولان ارشد استان رسانده شود تا خیلی سریع راه کارهای فوری و جدی برای آن مدنظر در نظر گرفته شود.

مولد سازی املاک راکد ‌موضوع بعدی بود که رئیس سازمان بهزیستی کشور پیرامون آن صحبت کرد و با بیان اینکه مشارکت مردمی و مولد سازی دارایی ها جزو راه های اصلی پوشش هزینه ها و پیگیری پروژه های نیمه کاره است، گفت: مولد سازی صرفا فروش اموال نیست و سازمان بهزیستی مولد سازی اموالش را باید به طور جدی در دستور کار قرار دهد و به دنبال ایجاد ارزش افزوده برود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: سال جاری به نوعی سال تحول در رفتار فقهی و حقوقی سازمانی است، که برای رسیدن به این هدف بزرگ، آموزش ضمن‌ خدمت و به روزرسانی اندیشه های اخلاقی و دینی همه ۱۹ هزار نفری که در بهزیستی مشغول به کار هستند، باید مورد توجه قرار گیرد.

 قادری با بیان اینکه بروکراسی اداری دو آفت مزمن برای هر نهاد و دستگاهی ایجاد می کند، گفت: عادت به روزمرگی‌ از عواقب بروکراسی است که مدیر را گرفتار می کند، برای فرار از این دام هر روز باید به برنامه تحقیق و توسعه (آر اند دی) مراجعه کرد و برنامه های کوتاه و بلند مدت قابل اجرا تدوین کرد.

وی افزود: قوانین در ماهیت خود می تواند حواشی هم در پی داشته باشد، چون همیشه به یک شکل تفسیر نمی‌شود و در تدوین‌ و اجرا باید دقت کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از سامانه جدید به عنوان سامانه ای بازخوردی یاد کرد که مدیران می‌توانند با آن از اطلاعات و دیتای در دسترس تجزیه و تحلیل‌ کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشی حضور در نشست علمی و تخصصی ذیحسابان و معاونان پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی سراسر کشور از چند مرکز تحت پوشش بهزیستی استان مازندران بازدید کرد.

کد خبر 79283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =