نظارت بر فرآیندهای سازمانی و استفاده از ظرفیتهای مردمی رویکرد اصلی بازرسی است/ بازدیدهای میدانی باید رکن اصلی نظارت باشد

نشست علمی کاربردی مسئولین دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات استان های کشور با موضوع نظارت فرایند محور ارزیابی اثربخش با حضور سید محمدجواد حسینی مدیر کل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی فارس و مسئولین ارزیابی عملکرد بهزیستی های سراسر کشور به میزبانی بهزیستی فارس  ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس، سید محمدجواد حسینی در اولین روز این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا به خصوص شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: اصلی ترین موضوع تقویت  نظارت ها است و با واگذاری برخی خدمات به بخش خصوصی نقش نظارتی سازمان بهزیستی به عنوان ارگان دولتی خدمتگزار افراد دارای معلولیت و نیازمند حائز اهمیت است.
 حسینی در ادامه بیان داشت: باید برای نظارت فرایند تعیین شود و از طرفی دیگر باید بر اجرای فرآیندهای سازمانی هم نظارت کنیم یعنی حوزه بازرسی به عنوان حوزه  ای عمومی از بیرون بر فرایندها نظارت و آن را بررسی می‌کند تا نقاط آسیب و خلاها مشخص گردد و این موضوع اصلاح فرایندها و نظارت و اجرای آنها را در بر می گیرد.
 او در ادامه افزود :نظارت ها باید منجر به معرفی، تقویت و کشف نقاط مثبت سازمانی شود و این امر تحولی است که انتظار داریم رخ بدهد .
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی همچنین بر انجام بازدیدهای میدانی به عنوان رکن اصلی نظارت در سازمان مرکز محور بهزیستی تاکید کرد و گفت: باید با فرآیند محوری بخشی از  نظارت ها به بدنه مردمی اعم از تشکل ها و نهاد های مردم نهاد سپرده شود و از آنجایی که تمام عملکردهای سازمان در موضوع شفافیت نمود پیدا می‌کند، هوشمندسازی هرچه بیشتر نظارت ها نیز تا رفع کامل چالش ها ادامه یابد .
محمد رضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس نیز  ضمن اشاره به نقش مهم بازرسی و ارزیابی عملکرد در سازمان ها بر حسن همکاری و تعامل همه جانبه حوزه‌های مرتبط تاکید کرد و گفت خط قرمز در موضوع نظارت فقط اجرای قانون است.
 او در ادامه افزود: کارشناسان بازرسی باید پیشگیرانه  محور حرکت کنند و با آگاهی، اصلاح فرایندها ،قانون مداری، ترویج خود ارزیابی، نظارت های تیمی و سیستمی و ایجاد و نگهداری یک تیم همدل از تشکیل فساد پیشگیری و با آن مبارزه کنند .

کد خبر 78741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد