موسوی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور شد

علی محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور طی حکمی مهری سادات موسوی را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ متن حکم به این شرح است:

خواهر ارجمند سرکارخانم مهری سادات موسوی

نظر به مراتب تعهد،تخصص و تجارب ارزشمند سرکارعالی به موجب این حکم به عنوان «سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور» منصوب می شوید.

با توجه به گستره پیچیده، متنوع و روبه رشد آسیب های اجتماعی، اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه، هدفمند و پایدار در مدیریت و ساماندهی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، تحکیم بنیان و کیان خانواده ها و لزوم سیاست گذاری مطلوب و اجرای برنامه های ارتقایی در جهت رشد و تکامل یکپارچه کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، انتظار می‌رود با استعانت از الطاف ایزد متعال ضمن بهره گیری از پتانسیل و امکانات موجود درون و برون سازمانی حداکثر ظرفیت و توان خویش را در راستای تحقق اهداف ذیل به کار بندید:

  1. برنامه ریزی و تدوین فعالیت های مدون و علمی در جهت بهبود نگرش و باور متولیان آسیب‌های اجتماعی
    در کشور نسبت به اهمیت اقدامات پیشگیرانه و توانمندساز اجتماع محور و خانواده محور.
  2. بسط و گسترش تعاملات برون بخشی و حمایت طلبی و به اشتراک گذاشتن پتانسیل‌های موجود براساس اهداف و مأموریت‌های سازمان از طریق اتخاذ روش‌های کارآمد و توسعه فرایندهای مشارکتی در جهت پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی.
  3. مدیریت اقدامات تخصصی در جهت شناسایی، توانمندسازی و ارتقاء کیفیت زندگی آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان خیابانی و حل بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی.
  4. ارائه و اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان و خانواده های نیازمند و بی سرپرست و برنامه ریزی در جهت بازتوانی اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سطح درآمد آنان به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در توسعه پایدار کشور.
  5. برنامه ریزی و نظارت بر اقدامات توانمندسازی آحاد جامعه هدف از طریق تقویت فعالیت کلینیک‌های مددکاری، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر، پرداخت شهریه دانشجویان خانواده های تحت پوشش و اجرای طرح بهبود تغذیه و توزیع مواد غذایی مناسب در خانواده های تحت حمایت و پرداخت وام و تسهیلات خود اشتغالی از محل تبصره های مصوب قانونی.
  6. اهتمام در ارائه حمایت های موثر در زمینه های رفاه، معیشت، تحصیل، اشتغال، ازدواج و ... فرزندان سازمان به منظور ارتقاء کمی و کیفی سطح زندگی ایشان و فراهم نمودن زمینه های زندگی مستقل فرزندان.
  7. بهره گیری از جدیدترین روش های علمی، کاربردی و مبتنی بر شواهد جهت اتخاذ راهکارهای نوین و سود بخش در سیاستگزاری و نظارت بر امور فرزند خواندگی و صیانت از کرامت، حقوق و منافع فرزندان.

       توفیقات روزافزون سرکارعالی را از خداوند منان و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) مسألت می ‌نمایم.

                                                                                                                                                                                    علی محمـد قادری

                                                                                                                                                                                 معاون وزیر و رئیس سازمان 

کد خبر 77734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =