ضیافت مهربانی نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در موسسه خیریه حضرت امام رضا (ع)

حضور نماینده ی معظم ولی فقیه و امام جمعه استان اردبیل در مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست امام رضا(ع) و شیرخوارگاه اداره‌کل بهزیستی استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی، سیدحسن عاملی نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به همراه مدیر کل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان در دهمین روز از فروردین ۱۴۰۲ از مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست امام رضا(ع) و شیرخوارگاه اداره‌کل بهزیستی استان ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، بازدید نموده و ضمن دیدار با فرزندان بهزیستی در جریان عملکرد موسسه قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه سید حسن عاملی با بیان اینکه همه ی ما درنگهداری و پرورش این کودکان مسئولیم، گفت: مطالبات اصلی، پوشاک و مسایل مادی نیست بلکه دومورد مهم و اساسی اعم از تقویت بنیه علمی و پرورش از اهم واجبات است. چرا که آینده، شخصیت و جایگاه افراد به این موارد بستگی دارد و باید برای پرورش نخبه های علمی تلاش کرد.

وی در ادامه افزود: ما باید برای پرکردن خلاء های عاطفی کودکان تلاش کنیم تا احساس کمبود و تبعیض نکنند زیرا نسبت به بقیه ی کودکان بیشتر دارای خلاء عاطفی می باشند و همچنین از کارشناسان و مسئولان مربوطه برای تحقق این امر مهم دعوت بعمل آورد.

در ادامه حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل هم ضمن تبریک عید نوروز و تقارن آن با ماه عبادت و بندگی با ارائه ی گزارشی مختصر از خدمات ارائه شده ضمن دعوت به حمایت بر لزوم همدلی بیشتر تاکید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۸ نفر از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش اند که ۱۰۰ نفر از آن‌ها در کنار خانواده و ۹۸ نفر در خانه ی شکوفه ها و امام رضا(ع) قرار دارند. در سال گذشته تمام فرزندان تحت پوشش بهزیستی استان به همراه مربیان عازم مشهد مقدس و ۲ نفر راهی کربلای معلی شده اند. همچنین ۱۰ نفر از کودکان به خانواده عودت داده شده و ۲ نفر به خانه ی مستقل راه یافته اند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تحصیل کودکان اشاره کرده و گفت: علاوه بر تحصیل کودکان در مدارس، در مراکز نیز کلاس های تخصصی و تقویتی برگزار می شود. همچنین در کنار درس، برنامه های آموزشی، گردش‌های علمی، آموزش های قرآنی و مهارت آموزی برگزار می شود که کودکان در آن شرکت میکنند و نوجوانان بالای ۱۵ سال می توانند تحت حمایت مرکز در مجموعه های مختلف مشغول به حرفه آموزی شوند.

این مسئول از طرح ساختمان جدید به مساحت ۱۵۰۰ متر، در ۵ طبقه برای ۸۰ نفر از این کودکان خبر داده و با تاکید بر لزوم حمایت و همدلی اظهار داشت:  برای اجرا و به پایان رساندن این پروژه ۳۰۰میلیارد ریال هزینه برآورد شده که نیاز به حمایت جدی مسئولان، خیرین و نهاد های دیگر دارد. نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی استان اردبیل هم در خصوص پیگیری این امورات، قول مساعدت داد.

در پایان این دیدار اهدای عیدی به کودکان و هدیه به نوجوانان روزه اولی، توسط نماینده ی ولی فقیه انجام گرفت.

کد خبر 76602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد