پیام مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی اتیسم

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز جهانی اتیسم پیامی را صادر کرد.

در بخش هایی از این پیام آمده است:

جهت یادآوری و ترغیب کنش کشور های عضو در سازمان ملل متحد برای افزایش آگاهی در موردافراد مبتلا به اختلال اسپکتروم اتیسم، دوم ماه میلادی آوریل مصادف با ۱۳ فروردین با عنوان " روز جهانی آگاهی اتیسم" نام گذاری شده است.

اتیسم به عنوان یکی از در حال گسترش‌ترین اختلالات دوران کودکی شناخته می‌شود که از جمله اختلالات پر هزینه است و به خدمات تخصصی مستمر از جمله روانشناسی، کادر درمانی و گفتار درمانی نیاز دارد. این امر باعث شده مخارج خانواده های دارای فرزند اتیسم بالا تر از خانواده هایی باشد که کودکانی با سایر معلولیت ها دارند.

از این رو مجموعه بهزیستی تلاش میکند تا با شناسایی و غربالگری کودکان دارای اتیسم، بستری مناسب برای ارائه ی خدمات ویژه به این خانواده ها فراهم کند و با استفاده از آگاه سازی آحاد جامعه برای افزایش مشارکت مردم بویژه صاحب نظران و متخصصین مربوطه، گامی موثر برای بهره مندی از توانمندی افراد دارای اتیسم و ایجاد شرایط برای زندگی آسان این افراد بردارد.

اینجانب با گرامی داشت روز جهانی اتیسم فرصت را غنیمت شمرده و از همه آحاد جامعه به ویژه سازمان های مردم نهاد و خیرین به منظور افزایش آگاهی  و به ثمر رساندن حقوق انسانی افراد دارای اتیسم دعوت به مشارکت مینمایم.

                                                                                                                                           حامد رضایی

                                                                                                                                 مدیرکل بهزیستی استان

کد خبر 76601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد