۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
وفات حضرت خدیجه (س) تسلیت باد

دهمین روز از ماه مبارک رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه(س) همسر گرانقدر پیامبر اکرم(ص) و مادر حضرت فاطمه زهرا(س) است. نقش ایشان در شکل گیری نهضت اسلامی پیامبر(ص) در مکه، شخصیت ویژه، فضائل و نیز جایگاه والای ایشان نزد پیامبر اکرم(ص)، لزوم شناخت ایشان و الهام گرفتن از سیره و منش آن بانوی بزرگ را تبدیل به امری ضروری برای آحاد زنان و مردان مسلمان می کند.

به  گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان،  حضرت خدیجه(س) از پدری به نام خویلد بن أسد از خاندان قریش و مادری به نام فاطمه بنت زائده متولد شد. در منابع تاریخی از آن بانوی مکرمه با القابی چون زکیه، مرضیه، صدیقه، سیده نساء قریش  و خیرالنساء  یاد شده است.

منابع تاریخی، اطلاعات زیادی درباره شخصیت خدیجه(س) در دوره پیش از اسلام بیان نمی کنند. اما تقریبا بر یک نکته اتفاق نظر دارند که او زنی داری حسن شهرت و حسن شرف و نسب و ثروتمند بود. 

در بسیاری از منابع تاریخی، سال دهم بعثت به عنوان سال وفات خدیجه(س) معرفی شده است. حضرت ابوطالب، عموی پیامبر نیز در همین سال درگذشت. پیامبر(ص) در واکنش به این مصائب فرمود: «این روزها، بر این امت دو مصیبت وارد شده که نمی دانم به کدامیک از آن دو بی‌تاب ترم». از این رو بود که آن حضرت این سال را عام الحزن نامید.

کد خبر 76599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد