برگزاری کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار بهزیستی استان

هدف از برگزاری این کمیته، تدوین و برنامه ریزی برنامه های پیشگیری از کرونا در مراکز تحت نظارت با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرستان های استان بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار بهزیستی استان به ریاست مدیرکل و با حضور معاونین و روسای ستادی و از طریق ویدئو کنفرانس روسای ادرات بهزیستی شهرستان های تابعه با دستور کار تدوین و برنامه ریزی برنامه های پیشگیری از کرونا در مراکز تحت نظارت با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرستان های استان برگزار شد.

منطقی مدیرکل در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و خدمات ارائه شده توسط همکاران به جهت ارتقای سطح زندگی اجتماعی و فردی جامعه هدف ابراز داشتند: در ماه های منتهی به پایان سال شاهد کاهش همه گیری کرونا بودیم اما این بیماری در رزوهای آخر سال شروع به گسترش پیدا کرد که این امر باعث صدور بیانیه از طریق مراجع پزشکی نیز شد و در چند روز اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا و متاسفانه فوت در کشور و استان هستیم.

وی ضمن تذکر بر اجرای دقیق و درست دستورالعمل ها و بخش نامه های ابلاغی در خصوص پیشگیری از کرونا در مراکز تحت نظارت، خواستار اجرای برنامه ها و ارائه خدمات مطلوب به آحاد جامعه و جامعه هدف کما فی سابق شدند و افزودند: اجرای پروتکل های بهداشتی نباید باعث کاهش ارائه خدمات شود، نظارت بر مراکز الویت امور قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان گفتند: از برگزاری برنامه های غیرضروری و کم اهمیت در مراکز جلوگیری شود و روسای شهرستان ها گزارشی از وضعیت مراکز به ویژه مراکز شبانه روزی بصورت روزانه به ستاد استان ارائه تا بتوان برنامه ریزی لازم را در این خصوص در موارد بحرانی اتخاذ کرد.

منطقی یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت در همه گیری کرونا را سلامت همکاران شاغل در مراکز دولتی و غیردولتی برشمرده و ادامه دادند: رعایت موارد بهداشتی در ادرات نیز پیگیری شود تا از شیوع و درگیری همکاران به این بیماری جلوگیری شود و همکاری لازم با همکاران درگیر با بیماری نیز انجام شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر مجدد از کلیه همکاران به معاونین تخصصی متذکر شدند: تست سلامتی و غربالگری افرادی که در مرخصی هستند به هنگام مراجعت به مراکز انجام شود تا بتوان از شیوع این بیماری در پایان تعطیلات جلوگیری کرد.

کد خبر 76466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد