پیشوا| حمایت بهزیستی از کودکان دارای سندروم داون

رئیس بهزیستی پیشوا گفت: در حال حاضر ۶ کودک سندرم داون در این نهاد دارای پرونده هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رضا اسدی رئیس بهزیستی پیشوا گفت: مبتلایان به سندرم داون بعد از شرکت در کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت در بهزیستی شهرستان می‌توانند از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد مطابق ضوابط و قوانین دستورالعمل‌ها بهرمند شوند.

اسدی افزود: این خدمات شامل: خدمات حمایتی مالی، دارو و درمان، کمک هزینه معیشت و کمک موردی، مستمری، ایاب و ذهاب، استفاده از خدمات مراکز روزانه، کمک هزینه های دانش آموزی و کاردرمانی و گفتار درمانی می باشد.

رئیس بهزیستی پیشوا گفت: اغلب مبتلایان به سندرم داون در گروه معلولان ذهنی خفیف تا متوسط قرار دارند و تنها تعداد کمی از آنان دچار کم توانی ذهنی عمیق هستند و سندرم داون اثرات مختلفی روی بدن می‌گذارد و این اثرات در افراد مختلف به یک شکل خود را نشان نمی‌دهد؛ برخی از افراد مبتلا به صورت مستقل قادر به ادامه زندگی هستند و گروهی دیگر از این افراد برای مراقبت از خود به کمک دیگران نیاز دارند.

وی عنوان کرد: این افراد در تمام طول زندگی قادر به آموختن مهارت‌های جدید هستند ولی مدت زمان زیادتری به نسبت افراد عادی طول می‌کشد که راه رفتن و سخن گفتن را بیاموزند و به تکامل مهارت‌های اجتماعی دست پیدا کنند و بهزیستی سعی دارد با ارایه خدمات توانبخشی، پزشکی، حرفه آموزشی، آموزشی تا بالاترین حد ممکن توانایی این افراد را برای بازگشت به زندگی مستقل افزایش دهد.

رئیس بهزیستی پیشوا افزود: افرادی که احتمال تولد کودک با سندروم داون در آنها بیشتر است، تست‌های تشخیصی و غربالگری برای آن‌ها انجام می‌شود و تست‌های غربالگری احتمال وجود سندرم داون را تخمین می‌زند.

کد خبر 76301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد