بازدید نوروزی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ازمراکز اورژانس اجتماعی(۱۲۳) و صدای مشاوره (۱۴۸۰ ) اداره بهزیستی شهرستان اردبیل

دکتر علی نیکزاد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در سومین روز از فروردین ماه ۱۴۰۲ از مراکز اورژانس اجتماعی(۱۲۳) و صدای مشاوره (۱۴۸۰) شهرستان اردبیل بازدید به عمل آورده و با کارکنان این بخش گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، دکتر علی نیکزاد نائب رئیس اول مجلس شورای ضمن حضور در مرکز اورژانس اجتماعی(۱۲۳) و صدای مشاوره (۱۴۸۰) اداره بهزیستی شهرستان اردبیل ضمن تبریک سال نو به همکاران اورژانس اجتماعی و صدای مشاوره از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید نموده و در جریان روند خدمت رسانی در ایام نوروز به مردم قرار گرفت.

در ادامه حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل هم ضمن تبریک عید باستانی نوروز و نامگذاری این سال بنام «سال مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری و تقارن این ایام با ماه عبادت و بندگی  با ارائه گزارشی مختصر از خدمات ارائه شده،   بر لزوم همدلی و ارتقاء سطح کیفی خدمات و کسب رضایت الهی و ولی نعمتان تحت پوشش تاکید کرد.

مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد: خط تلفنی اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مردم در زمینه های مختلف آسیبهای اجتماعی، کودک آزاری، همسر آزاری، خشونت، فرار از منزل، کودکان کار و خیابان، اختلافات حاد خانوادگی، افکار یا اقدام به خودکشی و ... می باشد.

رضایی در بخشی دیگر از سخنان خود میانگین تماس گیرندگان با خط ۱۳۳ اورژانس اجتماعی در طول سال را ۱۲ هزارو ۵۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: تمامی مشاوران و مددکاران اجتماعی پاسخگوی تمامی تماس ها بوده و در صورت نیاز به مراجعات حضوری و انجام مداخلات بیشتر به مراجع قانونی و مراکز مشاوره حضوری ارجاع داده می شوند.

وی در بخش صدای مشاوره (۱۴۸۰) هم به تعداد تماس گیرندگان با خط تلفنی۱۴۸۰ در طول سال را در حدود ۲۱ هزار مورد اشاره کرد و گفت: د در حال حاضر ۷۵ عنوان مرکز مشاوره عمومی و تخصصی در سطح استان فعالیت می نمایند که در همین رابطه خدمات روانشناختی تلفنی در زمینه های مختلف اعم از فردی، بین فردی، تحصیلی، خانوادگی، زناشویی، اعتیاد، تربیتی، ازدواج، افسردگی، اظطراب و شغلی ارائه می نماید.

این مسئول در ادامه تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان را در حدود ۶۷ هزار نفر عنوان کرد و گفت از این تعداد ۲۵ هزار نفر مستمری دریافت می کنند و مابقی این عزیزان هم از سایر خدمات سازمان بهره‌مند می باشند.

لازم به ذکر است در این بازدید مددکاران و مشاوران حاضر در بخش‌های مختلف اورژانس اجتماعی و صدای مشاوره توضیحاتی را در مورد اقدامات صورت پذیرفته در طول سال و علی الخصوص  ایام نوروز ارائه نمودند.

گفتنی است بحث وضعیت پرسنل نیروهای اورژانس اجتماعی ۱۲۳، تجهیز تیم های سیار به وسایل اولیه حفاظتی و امنیتی، تعریف نیروهای اورژانس. بعنوان ضابطین قضایی، تجهیز و تکمیل ناوگان خودرویی اورژانس در تمامی شهرستانها و استان و گسترش تیم های سیار از جمله مطالباتی بودند که در این دیدار به آنها پرداخته شده و نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم در خصوص پیگیری این امورات قول مساعد داد.

کد خبر 76295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد