دیدار عیدانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با کودکان بی سرپرست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ، معاون سیاسی و امنیتی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ؛ مدیرکل بهزیستی  و معاون پشتیبانی و منابع انسانی و معاون اجتماعی بهزیستی استان همزمان با تحویل سال از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست(مرکز گلها) بازدید و از کودکان و پرسنل این مرکز دلجویی کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: سید علی احمد زاده در ابتدای این دیدار اظهار داشت: ضمن قدردانی از  مجموعه سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات حساس و ارزنده و با آرزوی توفیق در سال ۱۴۰۲ برای همه بشریت و خصوصاً مسلیمن دنیا و  در راس آن مردم شریف ایران باشد.

استاندار گفت: امیدواریم شروع سال جدید علاوه بر توسعه ایران اسلامی در تمامی ابعاد با ظهور منجی عالم بشریت همزمان گردد.

در ادامه مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک سال جدید و قدردانی از حضور مسئولین استانی در مرکز شیر خوارگاه بهزیستی گفت: سیاست بنیادین سازمان بهزیستی زمینه سازی زندگی سالم برای کودک در محیط خانواده است. اقامت آنان در محیط‌های غیر از خانواده (شیرخوارگاه،مراکز و خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان) صرفاً به صورت موقت است.

محمد کریم آریا بیان کرد: در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد یک مرکز شیرخواران زیر ۳ سال شامل کودکان و نوزادان  بی سرپرست و یا بد سرپرست ، دو مرکز  دخترانه و پسرانه  در سطح شهر یاسوج و گچساران برای افراد زیر ۱۸ سال داریم که تعداد زیادی مجهول،  فاقد سرپرست و گاها بد سرپرست  را نگهداری می کنند.

آریا افزود: در راستای حمایت و گسترش خدمات در سال جدید احداث مرکز شیرخوارگاه کودکان زیر ۳ سال توسط خیرین در حوزه بنسنجان در دست اقدام و مراحل صدور پروانه  با کمک خیرین در حال انجام است که امیدواریم  از محل مشارکت های مردمی و اعتبارات استانی در سال جدید و البته با حمایت استاندار برای پیش بینی اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومانی علاوه بر کلنگ زنی، افتتاح این مجموعه بصورت کامل را داشته باشیم .

وی وقفی بودن بعضی از ساختمان های حساس بهزیستی استان را یک مشکل بزرگ دانست و افزود: متاسفانه وقفی بودن برخی از مراکز ما در استان و شهرستان خصوصاً  مرکز اورژانس اجتماعی واقع در میدان هفت تیر شهر یاسوج  که درحال حاضر بالغ بر ۲۸ زن و دختر بی سرپرست و بد سرپرست  و مورد خشنونت اسکان داده شده که خدمات مددکاری، روانشناختی، قضایی و سایر خدمات حمایتی با توجه به شرایط حاد آنان داده می شود. متاسفانه با محوریت این ساختمان مدتی است توسط  اداره اوقاف،  پیگیری های قضایی به منظور   تخلیه مرکز اورژانس اجتماعی شهر یاسوج صورت گرفته   که همین  امر موجبات خلل در نحوه درست خدمت رسانی به گروه هدف خاص و حساس ما می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان از حمایت و پیگیری های  جهانیگیر شاهینی و مجموعه  سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین اعتبار مبلغ 100 میلیاردی جه احداث بازارچه فروش محصولات جامعه هدف در میدان هفت تیر واقع در مرکز اورژانس اجتماعی تشکر  ویژه کرد و  افزود: .زمین اوقاف حدود  ۶۰۰۰۰ متر هست و تنها ۲۱۰۰ متر آن از سالها پیش بعنوان وقفی به بهزیستی استان  اهداء شده که اعیان آن متعلق به بهزیستی و عرصه متعلق به اوقاف است،ولی متاسفانه ادار کل  اوقاف به شدت پیگیر تخلیه مرکز و حتی مانع تعمیرات آن با توجه به قدمت و فرسودگی بالا و عدم امنیت ناشی از آن شده است که می طلبد استاندار و نمایندگان  استان با ورود به موضوع ، در حمایت از بهزیستی که همیشه و به تنهایی  برای حمایت از افراد آسیب دیده و در معرض آسیب جامعه بی وقفه تلاش می کند ؛ اقدام عاجل نمایند.

مدیرکل بهزیستی در پایان آسیب پذیرترین قشر جامعه را گروه هدف سازمان بهزیستی دانست و گفت: در تمامی مصاحبه ها همیشه عنوان کرده ام تنها به فکر سبد معیشت جامعه هدف هستم نه به سبد آراء نمایندگان و شرایط این افراد به گونه ایست که باید نگاهی متفاوت با سایر دستگاه ها نسبت به اعتبارات و فعالیت های آن داشت و نمیتوان با خوش خدمتی به یک فرد یا گروه خاص در راه کاهش آسیب های گریبانگیر این سازمان قدم برداشت و به جرأت می توان گفت این نگاه غیر تخصصی بعنوان یک مانع بزرگ در این سازمان عمل می کند.

مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون نیز  از زحمات مدیرکل و پرسنل اداره کل بهزیستی استان تشکر کرد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی با وجود کارشناسان و مربیان کارآزموده می‌تواند نقش پررنگی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند ، وجود موانع  فراوان، شرایط سخت کاری و عدم حمایت های لازم می طلبد سایر دستگاه ها و مردم از تمامی ظرفیت ها برای تحقق اهداف بزرگ این سازمان وارد میدان شوند.

در پایان ؛ سید علی احمد زاده استاندار استان از معاون سیاسی خود خواست تا با دعوت از اداره کل اوقاف و اداره کل بهزیستی استان و استفاده از تمام ظرفیت ها، نسبت به رفع مشکل مطروحه و ثبات جایگاه اورژانس اجتماعی بهزیستی استان اقدام نماید.
در این دیدار عیدانه توسط سید علی احمدزاده  استاندار و مهدی روشنفکر نماینده مردم در  مجلس شورای اسلامی از مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بواسطه تلاش های متعهدانه و روحیه مطالبه گری و جسور بودن در خصوص مطالبات کارکنان و جامعه هدف سازمان بهزیستی بعنوان مدیر نمونه و اثرگذار قدردانی شد.

کد خبر 76116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد