در رسانه| کمک ۱۳۰ میلیارد تومانی خیرین به بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از کمک ۱۳۰ میلیارد تومانی خیرین به مددجویان بهزیستی استان در قالب کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی خبر داد.

فرگل صحاف - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز تغییر رویکرد از حمایت مستقیم و مستمر به توانمندسازی پایدار در دولت مردمی را از شاخص ترین اقدامات بهزیستی عنوان کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به سیاست‌های سازمان و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری امور به مردم، گفت: به استناد ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان بهزیستی با ۸۸۳ مرکز و مؤسسه غیر دولتی و ۲۶۴۹ نیروی انسانی در این مراکز به عنوان سازمان پیش رو در خصوصی سازی و اشتغال به کار نیروی انسانی چندین برابر نیروی دولتی عمل کرده است.

صحاف در بخش دیگری از سخان خود از کمک ۱۳۰ میلیارد تومانی خیرین به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی در قالب کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی خبر داد و با ارائه گزارشی از عملکرد بهزیستی طی سال، گفت: بهزیستی استان با ۱۸۰ نوع فعالیت و با ۷۶۰ نفر پرسنل در حال ارائه خدمت به جامعه هدف استان است.

وی ادامه داد: ۸۹ هزار و ۱۷۸ نفر در سطح استان از خدمات مستمر بهزیستی برخوردار هستند، تغییر رویکرد از نیازمند یابی غیر فعال به نیازمند یابی فعال، ایجاد زیر ساخت‌های لازم با مرکز مثبت زندگی و برون سپاری بیش از ۹۰ درصد خدمات بهزیستی، توجه و تقویت نیازهای سطح بالاتر در کنار نیازهای اولیه جامعه هدف، تقویت شیوه های نوین ارائه خدمات از طریق الکترونیکی کردن فرآیندها، تقویت زیر ساخت‌های قانونی با تمرکز بر کودکان و سالمندان و معلولان، مردمی سازی ، شفافیت، کار آمدی و هوشمند سازی از اقدامات شاخص بهزیستی در سال جاری است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه از اشتغال پنج هزار و ۶۰ نفر فرد دارای معلولیت و سه هزار و ۶۱۹ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: همچنین تامین ۶۰۶ واحد مسکن مددجویی برای اقشار تحت پوشش در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

کد خبر 75985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد