استاندارد سازی مراکز نگهداری از سالمندان سطح خدمات را بالا می برد

سرپرست توانبخشی بهزیستی استان زنجان از فعالیت سه مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در زنجان و هیدج خبر داد و گفت: استاندارد سازی فضا و خدمات خانه های سالمندان در ارتقا سطح خدمات قابل ارائه موثر است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر شهرام رجبی در بازدید کارشناسان اداره استاندارد از مرکز سالمندان مهر هیدج افزود: خانه سالمندان مهر هیدج در سال ۹۶ با رعایت کلیه ی استاندارد ها از قبیل نورگیر بودن  سویت ها، سرویس بهداشتی مجزا و مناسب سازی شده در سوییت و امکان دسترسی به آب گرم و سرد برای همه ی سالمندان، ایجاد دستگیره ها در اتاق طراحی و ساخته شده  است و آسانسور جهت تردد آسان تعبیه گردیده است.
 وی خاطر نشان کرد: این مرکز ظرفیت پذیرش ۱۰۰ سالمند را دارد که در حال حاضر ۷۸ سالمند پذیرش شدند.
رجبی با بیان اینکه سالمندان نیازمند مراقبت‌های خاصی از جمله نگهداری، تکریم، پر کردن اوقات فراغت، خدمات بهداشتی و درمانی و طب سالمندی هستند،تصریح کرد : با توجه به صنعتی شدن جوامع و تبعات اقتصادی- فرهنگی و اخلاقی آن پرداختن به مسائل سالمندان ، بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد:با توجه به این که شمار سالمندان در کشور ما در حال افزایش است، باید امکانات بسیاری برای این افراد فراهم آید تا در حد امکان به نیازهای روانی، اجتماعی و جسمانی آنها پاسخ داده شود که استاندارد سازی خدمات می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

کد خبر 75928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد