در رسانه | طرح جمع آوری معتادان متجاهر در تعطیلات عید نوروز اجرا می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین دستورالعمل جمع آوری معتادین متجاهر در ایام تعطیلات نوروز را به فرماندهی انتظامی استان ابلاغ کرد.

حسین رجبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، تشریح این خبر اظهار کرد: در آستانه ایام تعطیلات نوروز و در راستای پیشگیری از وقوع جرم؛ "دستورالعمل جمع آوری معتادین متجاهر در ایام تعطیلات نوروز" از سوی دادستانی تدوین و به منظور اجرا توسط پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها، به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل طرح جمع آوری معتادین متجاهر از ۲۴ اسفند ماه آغاز و طی جدول زمانبندی بخصوص در ایام تعطیلات نوروز در سراسر استان اجرایی خواهد شد، تا شاهد کاهش جرم سرقت باشیم.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: پس از جمع آوری معتادین متجاهر، غربالگری از سوی تیم غربال مجموعه درمان دادگاه مدار صورت می گیرد و سپس در مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نگهداری خواهند شد.

رجبی یادآور شد: پس از تکمیل ظرفیت مرکز ماده ۱۶، سایر معتادین دستگیر شده با هماهنگی سازمان بهزیستی به کمپ‌های ترک اعتیاد سطح استان منتقل خواهند شد و این کمپ‌ها نیز آمادگی لازم را باید داشته تا پذیرای این افراد باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: قضات درمان دادگاه مدار استان بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت داشته و در ایام تعطیلات به صورت میدانی در اجرای طرح حضور خواهند داشت تا دستورات قضایی در کمترین زمان صادر شود و سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز در صورت نیاز باید همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 75828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد