در رسانه | گناباد | جلب مشارکتها در مراکز بهزیستی گناباد ۲۷ درصد افزایش یافت

گناباد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: میزان مشارکتها و کمکهای نقدی و غیر نقدی بخشهای دولتی و خصوصی برای نگهداری افراد زیر پوشش مراکز خیریه در این نهاد، طی سال جاری ۲۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آراسته در جلسه شورای سالمندان گناباد افزود: میزان مشارکتها و کمکهای نقدی و غیر نقدی بخشهای دولتی و خصوصی برای نگهداری افراد تحت پوشش مراکز خیریه بهزیستی گناباد، طی ۱۱ ماهه سالجاری ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: میزان مشارکتهای دولتی و غیردولتی برای تامین نیازها و هزینه های مراکز خیریه تحت پوشش بهزیستی این شهرستان اعم از مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و عقب ماندگان ذهنی، ترک اعتیاد و غیره در ۱۱ ماهه سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بود که رشد ۲۷ درصدی در سال جاری داشته است.

آراسته ادامه داد: از مجموع کمکهای نقدی و غیر نقدی به مراکز بهزیستی گناباد طی همین مدت، ۵۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال را کمکهای بخش خصوصی و خیران و یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال را کمکهای دولتی تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: مشارکتهای بخشهای دولتی و غیر دولتی و خیران به مراکز تحت پوشش بهزیستی گناباد تا پایان سالجاری به ۶۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.

رییس اداره بهزیستی گناباد مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد را از تنگناهای مهم مراکز خیریه این نهاد ذکر کرد و گفت: میزان کمکهای بخشهای دولتی و ادارات و سازمانها به مراکز بهزیستی بسیار ناچیز است و خواستار افزایش این مشارکتها هستیم.

آراسته افزود: میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی گناباد هم از ۸۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش سه و نیم برابری نسبت به مدت مشابه پارسال به ۲۷۰ میلیارد ریال رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد هم گفت: سالمندی جز جدایی ناپذیر از زندگی افراد است و باید مسوولان و دستگاههای اجرایی با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های گوناگون اعم از اجتماعی و فرهنگی سطح اطلاعات این رده سنی را نسبت به مشکلات و راهکارهای برون رفت از آنها به اقتضای سنی شان افزایش دهند.

سید حسن شریفی مقدم نهادینه سازی فرهنگ احترام به سالمندان را از نیازهای مهم جامعه دانست و افزود: باید سرکشی از قشر سالمند به بخش جدایی ناپذیر از زندگی فردی و اجتماعی افراد تبدیل شود، در غیر این صورت با توجه به روند صعودی جمعیت سالمندی در کشور و به تبع آن گناباد شاهد افزایش مشکلات و نیز سپردن این افراد به مراکز نگهداری سالمندان خواهیم بود.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد.

پنج کمپ ترک اعتیاد بانوان و مردان هم در گناباد واقع در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد فعال است.

کد خبر 75748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد