شاهرود/برگزاری کارگاه آموزشی تدوین و مرور برنامه های مراقبتی ویژه فرزندان مراکز شبه خانواده

جهانسیر: آموزش و بازآموزی مددکاران و مربیان مراکز شبه خانواده می تواند کیفیت خدمات تخصصی را بالا ببرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ کارگاه یک روزه تدوین و مرور برنامه های مراقبتی ویژه فرزندان مراکز شبه خانواده، با حضور ۴۰ نفر از مسئولین فنی، مربیان تربیتی، مددکاران و روانشناسان خانه های کودکان و نوجوانان و شیرخوارگاه و کارشناسان دفتر شبه خانواده سراسر استان در شهرستان شاهرود برگزار شد.

جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود آموزش و بازآموزی مددکاران و مربیان مراکز شبه خانواده را زمینه ساز بهبود کیفیت خدمات تخصصی دانسته و گفت: با ارائه خدمات مددکاری اجتماعی مناسب و به جا به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، می توان هم هزینه های خانواده و دولت را پایین آورد و هم با هدایت صحیح این فرزندان در مسیر درست تربیتی، تاثیر مثبت و اثرگذار در سرنوشت آنها ایجاد کرد.

جهانسیر آموزش شناسایی دقیق نیازهای کودکان مقیم در خانه ها، برنامه ریزی برای کودکان با رعایت جوانب تخصصی و پیشگیری از روش‌های کاری غیرتخصصی و غیرکارشناسانه که منجر به تقویت رویکردهای اداری می شود را از مهم ترین اهداف برگزاری این کارگاه برشمرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر بهزیستی شاهرود دارای ۳ خانه کودکان و نوجوانان و ۱ شیرخوارگاه می باشد که تعداد ۷۲ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در این مراکز نگهداری می شوند.

 گفتنی است در این کارگاه آموزشی، مسایل تدوین و مرور برنامه مراقبت برای فرزندان در فرآیند کار تیمی، مهارت‌های ارتباطی با کودکان مراکز، مهارتهای خود مراقبتی برای کودکان و نوجوانان و... و. توسط خانم ها عمادی و سروی تدریس شد.

کد خبر 75733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد