کارگاه آموزشی مناسب‌سازی در بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

کارگاه آموزشی مناسب‌سازی فضاهای شهری، منازل و ADL ویژه تمامی کارشناسان مناسب‌سازی شهرستان‌ها در محل سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی با حضور معاونت امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان و تمامی کارشناسان مناسب‌سازی شهرستان‌ها برگزار شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در ابتدای این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از کارشناسان تمامی شهرستان‌ها برای شرکت در این کارگاه، گفت: باید به اجرای ضوابط مناسب‌سازی در فضاهای شهری، معابر و ساختمان‌های عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. بنابراین نقش همکاران شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت است و برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات نیز در پیشبرد اهداف بهزیستی نقش بسزایی خواهد داشت.

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: کارشناسان مناسب‌سازی شهرستان‌ها در صورت مشاهده عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌منظور مناسب‌سازی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت باید گزارشی را تنظیم و به همراه مستندات به این حوزه ارسال کنند. همچنین در خصوص اعتبارات تخصیص یافته در حوزه مناسب‌سازی منازل، خودرو و توزیع لوازم ADL باید نیاز سنجی دقیق توانیابان توسط کارشناسان انجام گیرد و نظارت بیشتری بر فرآیند توزیع و اجرای آن داشته باشند.

کارگاه آموزشی مناسب‌سازی در بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

در ادامه این کارگاه، مسئول دبیرخانه مناسب‌سازی بهزیستی استان خراسان رضوی نیز توضیحات کاملی را در خصوص دستورالعمل‌ها و ضوابط مناسب‌سازی ارائه دادند و با تاکید بر اجرای دقیقِ مناسب‌سازی کامل و مطابق با ضوابط جهت توانیابان نکات تخصصی ومهم را در خصوص مناسب‌سازی منازل و خودرو افراد دارای معلولیت بیان کرده و در بخشی از مطالب به بیان چگونگی نحوه‌ی تنظیم اسناد مالی پرداختند.

در این جلسه آموزش‌های متنوعی در خصوص لوازم انطباقی ADL)) و نحوه‌ی توزیع آنها، استفاده از ابزارهای نوین کمک توانبخشی با تاکید بر نیاز سنجی از طریق توانیابان ارائه گردید.

در انتهای جلسه نیز کارشناسان به بیان نظرات و پرسش‌های خود پرداخته و به ابهامات و سوالات آنها پاسخ داده شد.

کد خبر 75576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد