برگزاری سومین کمیته تخصصی شورای اشتغال استان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد؛  سومین جلسه کمیته تخصصی اشتغال با حضور مدیرکل بهزیستی استان؛  معاونت های تخصصی؛ مسئول حراست و بازرسی و کارشناس اشتغال حوزه مشارکتهای مردمی در دفتر مدیریت بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد؛  سومین جلسه کمیته تخصصی اشتغال با حضور مدیرکل بهزیستی استان؛  معاونت های تخصصی؛ مسئول حراست، بازرسی ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد و  کارشناس اشتغال حوزه مشارکتهای مردمی در دفتر مدیریت بهزیستی استان برگزار شد.

در این جلسه؛ سید محسن مظلومی معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکتهای مردمی  و اشتغال اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو محور اشتغال و مسکن جزء مسائل اساسی کشور و خصوصا جامعه هدف بهزیستی می باشد که باید به درستی و  توجه بیشتری به این دو مقوله ورود کرد .

مظلومی اعتبار این حوزه را 84 میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: به جز 12 میلیاردی که در بانک ملی ایران تاکنون به جامعه هدف اختصاص نیافته،خوشبختانه حدود 56 میلیارد تومان از اعتبارات مرتبط با حوزه اشتغال با همکاری و اطلاع رسانی به موقع پرسنل ادارات بهزیستی شهرستان ها با توزیع در بین جامعه هدف متفاوت بهزیستی استان مانند  زنان سرپرست خانوار به تعداد 93 نفر)، آسیب دیدگان اورژانس اجتماعی (16نفر)، 109 نفر از بهبود یافتگان، 214 نفر به جامعه هدف حوزه توانبخشی و ...جذب گردیده .

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکتهای مردمی  و اشتغال ایجاد تفاهم نامه کشوری با آموزشگاه های فنی و حرفه ای و تفاهم نامه با بسیج مهندسی کشاوری برای آموزش جامعه هدف را جزء اولویت ها و برنامه های اثرگزار سال جدید  به منظور هدایت و انتخاب مسیر درست جامعه هدف متقاضی تسهیلات اشتغالزایی دانست.

محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مرتبط با  تسهیلات اشتغالزایی را  مهم توصیف کرد و گفت:، تعامل و هماهنگی مابین معاونت های تخصصی قبل از اعلام تخصیص به شهرستان ها می تواند هم افزایی خوبی در جهت ارائه خدمات به جامعه هدف داشته باشد تا از مشکلات اساسی در حوزه اشتغال جامعه هدف کاسته شود و بهترین روش ،برگزاری جلسات توجیهی توزیع اعتبارات با حضور تمامی معاونت های تخصصی قبل از هررگونه اقدامی می باشد.

وی در ادامه افزود:در اعطای تسهیلات اشتغالزایی حتما نگاه ویژه ای به  حوزه آسیب های اجتماعی (دختران، زنان سرپرست خانواره، زنان بدسرپرست، افراد بهبود یافته و یا همسرانشان) در هنگام الویت بندی اعطای تسهیلات صورت پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان از تمامی معاونت ها خواست موضوعات مرتبط با اشتغال کارفرمایی و جبران عدم کارایی جامعه هدف بهزیستی را به  اشکال مختلف وبا استفاده از  ظرفیت شرکای کاری و نهادهای مختلف  به گونه ای که جامعه هدف متضرر نشوند  ،پیگیری نمایند.

کد خبر 75268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد