مسوولان خراسان رضوی و شهر مشهد در حمایت از بهبود یافتگان پیشقدم هستند

یک واحد اشتغالزایی بهبودیافتگان مواد مخدر در کمپ ماده ۱۶ حسن آباد مشهد امروز با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، استاندار خراسان رضوی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان و مدیران دستگاه های متولی حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد افتتاح شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در بازدید از این مرکز نسبت به پیگیری اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: حمایت افراد نیکوکار برای بازگشت بهبود یافتگان و ایجاد اشتغال این قشر از جامعه لازم است.

سردار اسکندر مومنی در گفت وگو با برخی از معتادان خواست که در پاک بودن خود از مواد مخدر استمرار داشته باشند زیرا افتادن در دام مواد مخدر چاره کار برای رفع مشکلات نیست.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در حاشیه این بازدید افزود: مسوولان و افراد نیکوکارخراسان رضوی اقدامات بزرگی در حمایت از بهبودیافتگان از مواد مخدر انجام داده اند که می‌توان این استان را به الگویی در این موضوع معرفی کرد.

مسوولان خراسان رضوی و شهر مشهد در حمایت از بهبود یافتگان پیشقدم هستند

مومنی افزود: مسوولان استان خراسان رضوی و شهر مشهد در حمایت از بهبود بافتگان پیشقدم هستند که با حمایت افراد نیکوکار اقدامات بزرگی انجام داده اند.

وی ادامه داد: برپایی کمپ ماده ۱۶ در مدت کوتاه برای بهره برداری حدود ۳۰۰ نفر در این مجموعه نمونه ای از این اقدامات است و امروز نیز شاهد افتتاح مرکز اشتغال و بهره برداری از آن برای ایجاد اشتغال این افراد هستیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: ایران، وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود را در مبارزه با مواد مخدر، بدون توجه و در نظر گرفتن این که این مواد، جوانان و مردم کدام کشور را هدف خود قرار داده است انجام می دهد.

مومنی افزود: ایران به نمایندگی از جامعه جهانی، در خط مبارزه با مواد مخدر قرار دارد ولی متاسفانه مجامع بین المللی و کشورهایی که مقصد قاچاق مواد مخدر هستند در این زمینه کمک‌های اندکی به ایران می‌ کنند که پاسخگوی این تلاش‌ها نیست.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان ملل، مرکزی برای انتقال تجربه‌های به دست آمده توسط ایران در حوزه پژوهش و درمان و آموزش برای سایر کشورهای منطقه ایجاد شده است.

مسوولان خراسان رضوی و شهر مشهد در حمایت از بهبود یافتگان پیشقدم هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: مبارزه با اعتیاد در سه حوزه پیشگیری، مداخله و درمان، بازتوانی و توانمندسازی، نیازمند عزم جدی و همگانی کلیه ارگان ها و نهادها می باشد و نقش شهروندان نیز کمتر از دولت و نهادهای خدمت رسان نیست.

مسعود فیروزی افزود: شهروندان هر کدام می توانند در سه بخش یادشده نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری داشته باشند و مسئولیت فردی و اجتماعی خود را در مسیر مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.

وی ادامه داد: ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به بهبودیافتگان و ایجاد فرصت های شغلی چه از طریق روش های حمایتی دولتی و چه روش های حمایتی سنتی در کارگاه ها و بخش های مختلف صنعتی، خدماتی و ...در عدم بازگشت مجدد معتادین به چرخه اعتیاد موثر و قابل توجه است.

مسوولان خراسان رضوی و شهر مشهد در حمایت از بهبود یافتگان پیشقدم هستند

وی با اشاره به شروع یک برنامه هماهنگ کشوری در بهزیستی تحت عنوان؛ "کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد؛ والد آگاه، فرزند ایمن" ادامه داد:  نقش والدین در پیشگیری از اعتیاد و توجه بیش از پیش آنها به نیازهای فرزندان به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی، ارتقای آگاهی و به روز کردن اطلاعات در خصوص مواد مخدر نوپدید و نشانه های ابتلا به اعتیاد در جوانان، توجه به مسایل روانشناختی و دوره های گذار و بلوغ و ...همه می توانند در پیشگیری از اعتیاد موثر باشند.

مدیر بهزیستی خراسان رضوی در پایان ضمن اشاره به روز نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض الحسنه از کلیه خیرین و نیک اندیشان جهت ورود به حوزه توانمندسازی معتادین بهبودیافته دعوت کرد و اظهار داشت: در حوزه ساماندهی و توانمندسازی هر کجا که حضور خیرین عزیز را در کنار خود داشتیم نتایج شگفت انگیز و ارزشمند بوده است. حوزه اعتیاد نیز از این قاعده مستثنی نیست امیدواریم خیرین در این بخش نیز سازمان های حمایتی و در بهبودیافتگان اعتیاد و خانواده های آنها را از حمایت های خود بهره مند کنند چرا که نجات حتی یک فرد، نتایج تاثیرگذار و اثرات بلندمدت بسیاری بر خانواده و جامعه خواهدداشت.

مسوولان خراسان رضوی و شهر مشهد در حمایت از بهبود یافتگان پیشقدم هستند

کد خبر 75257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد