رودان | تشریح عملکرد یکساله بهزیستی رودان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودان در نشست با کارکنان به تشریح عملکرد یکساله بهزیستی رودان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودان در نشست با کارکنان به تشریح عملکرد یکساله بهزیستی رودان اظهار داشت: بازدید، نیازسنجی و تهیه گزارش تخصصی مددکاری اجتماعی از کلیه مددجویان و توانخواهان تحت پوشش و همچنین بازدید از ۱۵۶ خانواده تحت پوشش توسط اداره بهزیستی از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

 حمیده بازگشا جاودان با اشاره به خدمات در حوزه اموراجتماعی گفت: اشتغال ۱۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و برقراری مستمری برای۴۵۲ مورد شامل زنان سرپرست خانوار و۹۷ خانواده های چند قلو در سال جاری محقق گردیده است.

وی ادامه داد:  ۸۷ مورد خدمت و پذیرش تیم سیار اورژانس اجتماعی که شامل مواردی از قبیل همسر آزاری، کودک آزاری، خودکشی، اختلافات خانوادگی و .. و ۵۵ مورد مداخله پذیرش و خدمات که شامل ارائه خدمات: مددکاری، روانشناسی و مشاوره و برگزاری کارگاه های مرتبط با سلامت روان و جامعه از خدمات اورژانس اجتماعی می باشد.

وی با اشاره به خدمات در حوزه اشتغال نیز گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال به ۲۰۷  نفر به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از خدمات ارائه شده در حوزه اشتغال در شهرستان است. 

جاودان اضافه کرد: خدمات در حوزه مشارکت ها نیز ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی در قالب توزیع اقلام ضروری ، بسته‌های غذایی و لبنیاتی به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال می باشد .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودان خدمات در حوزه توانبخشی را نیز شامل:توزیع لوازم توانپزشکی، وسایل کمک توانبخشی ، لوازم بهداشتی ، کمک هزینه تحصیلی ، برگزاری کمسیون تعیین معلولیت، توزیع سمعک، کاشت حلزون، تشکیل پرونده های پشت نوبت، برقراری مستمری، ثبت خدمات مددجویی، توزیع بسته های معیشتی و ... عنوان نمود.

وی در پایان با اشاره به خدمات در حوزه پیشگیری نیز گفت: اجرای طرح سنجش بینایی و شنوایی کودکان و نوزادان، اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا)، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، اجرای طرح مشاوره خانواده برای خانواده‌ها و آموزش خانواده ها در سامانه تصمیم از خدمات ارائه شده در این حوزه است.

جاودان با تاکید بر اولویت شاخص های نظارتی گفت: علی رغم فقدان امکانات مورد نیاز ، خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ بازدیدهای نظارتی توسط همکاران به صورت جدی مورد نظر قرار گرفت.

کد خبر 75067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد