شاهرود | نشست هم اندیشی مدیر بهزیستی با داددستان، پلیس مبارزه با مواد مخدر و مراکز درمان اعتیاد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود: ایجاد فرصت های شغلی برای پیشگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ نشست هم اندیشی مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با حجت الاسلام رضی پارسامنش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، سرهنگ امینی مقدم رئیس مبارزه با مواد مخدر و مسئولین کمپ های ترک اعتیاد به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان شاهرود برگزار شد.

مدیر بهزیستی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز تحت نظارت بهزیستی در حوزه درمان اعتیاد، گفت: پذیرش در تمامی این کمپ ها اختیاری بوده و از این مراکز دو کمپ در قالب مرکز معین تبصره ۲ ماده ۱۶ فعالیت می نمایند.

وی در ادامه گفت:با وجود آسیب های اجتماعی و نیاز استان به کمپ ماده ۱۶، بهزیستی استان نسبت به تاسیس این مرکز در شهرستان سمنان اقدام نمود که تمامی معتادین متجاهر در سطح استان پس از طی روند قضایی و انجام غربالگری به این مرکز ارجاع می شوند.

جهانسیر بیکاری را مهم ترین عامل لغزش غالب بهبود یافتگان دانسته و گفت: ایجاد فرصت های شغلی برای پیشگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد ضروری است چرا که نه تنها از عود مجدد آن حلوگیری می کند بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت وی به کانون خانواده و جامعه را فراهم می سازد.

در ادامه حجت الاسلام پارسامنش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود ضمن قدردانی از افراد و ارگان‌هایی که در کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند گفت: درمان اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی از موضوعاتی است که دولت به جد پیگیر آن است و وفاق و همدلی بین دستگاه‌های دخیل در این موضوع باعث پیشرفت و موفقیت در مسائل اجتماعی شود.

سرهنگ امینی مقدم رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیز با تاکید بر هم افزایی و تعاملات بین بخشی برای مقابله موثر با مواد مخدر عنوان کرد: برای ایجاد محیطی سالم و آرام با امنیت اجتماعی و روانی ضروری است ساماندهی معتادین متجاهر در دستور کار جدی تر قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست مباحثی چون شرایط پذیرش، موارد ارجاعات قضایی، پیگیری پس از ترخیص، بازگشت به خانواده، ایجاد بستر مناسب اشتغال در راستای برنامه های صیانت از بهبودیافتگان و ...‌.. مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 75025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد