آغاز دوره‌های «تربیت رسانه‌ای» ویژه مربیان و فرزندان مراکز شبه‌خانواده

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از آغاز دوره‌های «تربیت رسانه‌ای» ویژه مربیان و فرزندان مراکز شبه‌خانواده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «سعید بابایی» مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از آغاز دوره‌های «تربیت رسانه‌ای» ویژه مربیان و فرزندان مراکز شبه‌خانواده خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر که عبارت «تربیت رسانه‌ای» را زیاد می‌شنویم و به کار می‌بریم، بارها با این سؤال روبه‌رو شده‌ایم که مگر عنوان «سواد رسانه‌ای» چه اشکالی دارد که به دنبال جایگزینی برای آن هستیم؟ حد و مرز «تربیت رسانه‌ای» تا کجاست و قرار است چه کاری کند که «سواد رسانه‌ای» از انجام آن ناتوان است؟ این «تربیت رسانه‌ای» از کجا آمده و معادل چه اصطلاح یا عبارت یا حیطه علمی و دانشگاهی در جهان است؟

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: با عنایت به اهمیت سواد رسانه‌ای در رشد و ارتقاء افراد یک جامعه به ویژه نوجوانان نیاز به حضور در دوره‌های تربیت رسانه‌ای بیش از پیش ضروری است؛ لذا دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور با همکاری موسسه تربیت رسانه باران، سلسله نشست‌ها و کارگاه‌هایی را برای آموزش به مربیان و فرزندان سازمان به زودی آغاز می‌کند که یکی از این جلسات، سلسله نشست‌های تربیتی «عصرانه بارانی» ویژه مربیان و نوجوانان ساکن خانه‌هاست.

به گفته این مقام مسئول، در این نشست مربیان و نوجوانان با یکی از پرتکرارترین ابرمضمون‌های آثار نمایشی کودکان و نوجوانان آشنا می‌شوند و می‌آموزند که چطور فضا را برای مواجهه هوشمندانه با این مفاهیم و محتواها آماده کنند؛ موضوع نخستین جلسه نگاه تربیتی به پویانمایی «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کد خبر 74939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =