در رسانه | مدیرکل بهزیستی اردبیل:
۱۳۰ معتاد بهبود یافته در استان اردبیل اشتغال یافتند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۳۰ نفر از معتادان ترک اعتیاد کرده در این استان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به چرخه کسب و کار بازگشتند و ۲ کارفرما نیز که بهبود یافتگان را بکارگیری کرده بودند از خدمات بانکی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حامد رضایی روز شنبه در کارگاه توانمندسازی مدیران و مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد اردبیل اظهار کرد: ۱۲ انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان فعال است و ۶ واحد انجمن ترک اعتیاد و چهار انجمن کاهش آسیب اعتیاد نیز به توانخواهان خدمات ارائه می‌کنند.

وی در رابطه با فعالیت کمپ‌ها و مراکز اقامتی، بهبودی و بازتوانی معتادان بیان کرد: ۱۰ مرکز سرپایی، ۲ مرکز جامع درمان، بهبودی و بازتوانی، ۲ مرکز درمان مدار و هشت کمپ ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند و درباره اقدامات وفعالیت‌های صورت گرفته در پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط شرکای اجتماعی سازمان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان به اجرای ۹ طرح پازک در استان و برگزاری ۲۶ طرح کیان در سطح شهر و روستا اشاره کرد.

اکبر منتظر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل هم در این کارگاه بر توسعه اقدامات پیشگیرانه، آگاه‌سازی اجتماعی گسترده و اعمال حمایت‌های لازم از افراد مبتلا به اعتیاد در استان تاکید کرد.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد با آگاهی به سمت مواد مخدر می‌روند و بازیابی و ترمیم افکار آنها بسیار سخت و زمان بر است و باید تکنیک‌ها، دانش، روش‌ها و تاکتیک‌های جدید جایگزین برنامه قبلی شود تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است، این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

کد خبر 74755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد