در رسانه/ هنرهای نمایشی؛ زمینه‌ساز خودباوری و توانمندسازی معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بابلسر: هنرهای نمایشی، زمینه‌ساز خودباوری، توانمندسازی و حضور معلولان در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید عظیمی شهرستان بابلسر برگزار شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این آیین با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ای در این سطح کمی و کیفی ستودنی است, گفت: این جشنواره به افراد دارای معلولیت فرصت ارائه‌ی توانمندی‌های هنری را داده است.

علی محمد قادری با بیان اینکه هنر درمانی یکی از شاخه‌های حائز اهمیت در سازمان بهزیستی به شمار می‌رود افزود: امیدواریم بتوانیم جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت را در آینده نه‌چندان دور به‌صورت ملی برگزار کنیم.

او گفت: موضوع توانمندسازی، رشد و تعالی هنر در ذات افراد دارای معلولیت وجود دارد از این رو مسائل مرتبط با حوزه‌ی هنر برای ما مهم و حائز اهمیت است.

قادری ادامه داد:به دلیل حائز اهمیت بودن مسئله‌ی امیدآفرینی و خودباوری در جامعه‌ی معلولین ما قدردان افرادی هستیم که بتوانند مایه‌ی امیدآفرینی جامعه‌ی هدف سازمان بهزیستی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همسویی استراتژیک همه دستگاه‌ها موجب شد تا زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری چنین جشنواره‌ای در محلات، مدارس و محلات اقلیمی فراهم شود.

هنر ابزاری برای افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در افراد دارای معلولیت است

مدیرکل بهزیستی مازندران نیز گفت: هنر ابزاری برای تقویت خودباوری است و جشنواره تئاتر معلولان تلاش دارد تا اعتماد به نفس را در بین افراد دارای معلولیت افزایش دهد.

فریبا بریمانی با قدردانی از شرکت‌کنندگان این جشنواره که از استان‌های گیلان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و مازندران گرد هم جمع شدند گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجبات توانمندی و خودباوری افراد دارای معلولیت را فراهم می‌آورد.

او در خصوص آثار به نمایش درآمده در این جشنواره گفت: ۱۶۰ اثر به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی و بازبینی ۱۳ اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

بریمانی با بیان اینکه هنر ابزاری برای رشد و تعالی جامعه است که کیفیت زندگی را افزایش و حال و حس خوب را به جامعه منتقل می‌کند افزود: با ابزار هنر خودباوری تقویت و اعتماد به نفس افزایش می‌یابد و خانواده و جامعه افراد دارای معلولیت را باور می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: افراد دارای معلولیت با استفاده از هنر می‌توانند توانمندی‌های خود را به جامعه نشان داده و خود را وارد جامعه کنند.

او با بیان اینکه تمامی دست‌اندرکاران و متولیان سازمان برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره تمام تلاش خود را به کار بستند افزود: استقبال خوب مردم برای حضور در این جشنواره نشان از کیفیت بالای نمایش‌های به اجرا درآمده در ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین دارد.

کد خبر 74709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد