در رسانه| تقدیر از برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای تئاتر کاسپین

ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین با تقدیر از ۱۳ برگزیده از ۶ استان کشور به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مسؤولان استانی در سالن اجتماعات اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: موضوعاتی که امروز باعث شده ما به افراد دارای معلولیت افتخار کنیم متعدد است، برگزاری این جشنواره به‌نوعی هنر درمانی و کار فاخری است.

علی‌محمد قادری خاطرنشان کرد: در این جشنواره از حضور اساتید بزرگی بهره گرفته شده، امیدواریم آیین اختتامیه جشنواره را به‌صورت ملی برگزار کنیم.

وی گفت: موضوع توانمندسازی با ابزار هنر است، والدین معلولان از مهمترین استاتید آنها هستند، موضع هنر برای ما به شدت حائز اهمیت است، از هر فردی که در جامعه مایه امیدآفرینی اذهان آحاد جامعه است تشکر دارم.

قادری همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و امام راحل، با اشاره به وظایف درون سازمانی و بیرون در بهزیستی، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم که قدر جامعه افراد دارای معلولیت را بدانیم تا از توانمندی‌های آنها رونمایی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ‌تلاش‌ ما ایجاد زیرساخت برای برگزاری این مراسم و جشنواره‌ها در محلات و مراکز آموزشی شهرها در استان‌های کشور است.

بسترهای رشد و تعالی معلولان فراهم شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در این جشنواره با هنر نمایش تئاتر به مخاطبان اعلام شده که معلولیت سبب نقص و مشکل نیست، پیام دومش خطاب به مسؤولان و خادمان شماست که بسترهای رشد و تعالی شما در جامعه فراهم شود.

روح الله سلگی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: خرسندیم که در مراسمی با حضور هنرمندان از ۶ استان همراه است حاضر شدیم، از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره کمال تقدیر را داریم.

وی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، افزود: امام حسینی که با شهادت خودش در یک نیم روز همه فضائل بشریت را تا ابد برای همه به یادگار گذاشتند، ایشان با شهادت خودشان و ‌عزیزان‌شان در حادثه بزرگ عاشورا به ما درس عبرت و آزادگی دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه هنر نمایش مربوط به اثر مدرن نیست و ایرانیان چه پیش از اسلام و چه پس از آن مشغول هنرنمایی و تبیین دردهای جامعه بودند، گفت: هنر بعد از اسلام در قالب نمایش تعزیه عرضه شد، ایرانیان دلسوزانه پیام مظلومیت و پیام رسای آزادیخواهانه آقاعبدالله (ع) را با هنر به نمایش گذاشتند.

وی افزود: تئاتر هنر متعهدانه‌ای است که ‌می‌تواند آلام جامعه را تبیین کرده و دو رسالت بزرگ توسط شما عزیزان در هنر نمایش تئاتر به مخاطبان اعلام شده که معلولیت سبب نقص و مشکل نیست، پیام دومش خطاب به مسؤولان و خادمان شماست که بسترهای رشد و تعالی شما در جامعه فراهم شود.

سلگی تاکید کرد: اینکه این پیام‌ها را به همه جهان انتقال دهیم تا زمینه‌های رشد و تعالی جامعه معلولان به‌خصوص در مازندران فراهم شود از اهداف ماست، ما با تمام قوت به‌عنوان نوکر شما در خدمتتان خواهیم بود.

*تقدیر از ۱۳ اثر برتر از ۶ استان

مدیرکل بهزیستی مازندران  نیز در این مراسم گفت: حدودا ۱۰۶ اثر به این جشنواره ارسال شد و پس از بازخوانی آثار ۱۳ اثر پذیرفته شد و به مرحله نهایی راه یافت.

فریبا بریمانی در این مراسم با بیان اینکه خرسندیم که میزبانی این جشنواره بزرگ برعهده مازندران گذاشته شد، اظهار کرد: ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر و بهتر سرلوحه کارماست.

وی افزود: هنرمندان دارای معلولیت استان‌های گیلان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و مازندران در این جشنواره شرکت کردند و به رقابت‌ها پرداختند، البته اقدامات اجرایی این جشنواره از شهریور ماه جاری طی ارائه فراخوانی آغاز شد.

بریمانی خاطرنشان شد: حدودا ۱۰۶ اثر به این جشنواره ارسال شد و پس از بازخوانی آثار ۱۳ اثر پذیرفته شد و به مرحله نهایی راه یافت.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: همانطور که می‌دانید هنر ابزاری برای رشد و تعالی جامعه است و حس خوب و نشاط را به انسان‌ها منتقل می‌کند، خودباوری افراد به‌ویژه معلولان با ابزار هنر افزایش پیدا می‌کند و جامعه و خانواده به آن‌ها بیشتر اعتماد می‌کنند و نشان می‌دهند که معلولیت آنها نشانه ضعف نیست.

کد خبر 74690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد