در رسانه/ دولتمردان باید زمینه حضور معلولان را در جامعه فراهم کنند

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: دولتمردان باید زمینه حضور بیشتر معلولان را در عرصه های مختلف اجتماعی بیش از پیش فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره منطقه ای افراد دارای معلولیت "کاسپین" در بابلسر با بیان اینکه زمینه های رشد و تعالی افراد دارای معلولیت در جامعه باید فراهم شود، افزود: همسو با تحقق این مهم باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد و استانداری مازندران نیز آماده هرگونه کمک در این بخش است.

وی با بیان اینکه هنر تئاتر می‌تواند حافظ ریشه‌های غنی تاریخ سرزمین‌مان باشد ،چرا که هنر تئاتر ریشه در فرهنگ اسلامی دارد، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی ما هنر تعزیه در قالب نمایش خیابانی از قدمت بالایی برخوردار است و هنرمندان در این نمایش ها پیام واقعه کربلا را به گوش تمام جهانیان می رسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای زن در حکومت اسلامی گفت: در مکتب تشیع زنان از جایگاه والایی برخوردار هستند و موید این مطلب مهم و اساسی نقش حضرت زینب(س) بعنوان پبام رسان واقعه کربلاست.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به ما درس عزت و آزادگی آموخت، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) دارای تمام فضایل انسانی از جمله گذشت، ایثار و شهادت طلبی بوده است و هنرمندان می توانند با برگزاری نمایش های خیابانی و یا تئاتر این پیام را به گوش تمام مردم جهان برسانند. .

معاون استاندار مازندران ادامه داد: پیوند ایرانیان با هنرهای نمایشی از سابقه طولانی برخوردار است و برپایی نمایش خیابانی یا همان تعزیه بیانگر سابقه طولانی ایرانیان در عرصه هنر است.

سلگی، برگزاری جشنواره تئاتر معلولان را فرصتی ارزشمند برای شناسایی ظرفیت های موجود در این بخش دانست و گفت: معلولان هنرمند در قالب اجرای نمایش تئاتر علاوه بر بیان مسایل و مشکلات خود، به مسئولان نیز گوشزد می کنند که حقوق شهروندی آنان باید بیش از پیش در جامعه رعایت شود.

ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت "کاسپین" با شرکت هنرمندانی از پنج استان مازندران، گلستان، سمنان، گیلان و خراسان شمالی که از ۳۰ بهمن ماه امسال در بابلسر آغاز شده بود امروز پنجشنبه چهارم اسفندماه تا دقایقی دیگر با معرفی گروه‌های برتر نمایشی خاتمه خواهد یافت.
در ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت "کاسپین" که به میزبانی مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، از مجموع ۱۶۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره، ۱۳ اثر شامل آواز مرگ، گاو مشت قنبر و گوله بهار از گیلان، اتل‌متل یه خرگوش، نقاشی ریزه از سمنان و برداشت آزاد، بوی خوش رز از گلستان، ازدواج مبارک و خانه شیشه‌ای از خراسان شمالی، خانه، نگاتیو، سفر خربزه‌ای، بیایید تا بگم رمپ چیه از مازندران به روی صحنه رفت و هنرمندان در بخش‌های مختلف به اجرای نمایش و تئاتر پرداختند.
بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

کد خبر 74685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد