در رسانه/ جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان در بابلسر  به کار خود پایان داد

ساری - ایرنا - ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت "کاسپین" روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل بهزیستی مازندران و شماری دیگر از مسئولان کشوری و استانی با برپایی آیین اختتامیه در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت "کاسپین" با شرکت هنرمندانی از پنج استان مازندران، گلستان، سمنان، گیلان و خراسان شمالی که از ۳۰ بهمن ماه امسال در بابلسر آغاز شده بود امروز پنجشنبه چهارم اسفندماه با معرفی گروه‌های برتر نمایشی خاتمه یافت.

در ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت "کاسپین" که به میزبانی مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، ۱۳ اثر شامل آواز مرگ، گاو مشت قنبر و گوله بهار از گیلان، اتل‌متل یه خرگوش، نقاشی ریزه از سمنان و برداشت آزاد، بوی خوش رز از گلستان، ازدواج مبارک و خانه شیشه‌ای از خراسان شمالی، خانه، نگاتیو، سفر خربزه‌ای، بیایید تا بگم رمپ چیه از مازندران به روی صحنه رفت و هنرمندان در بخش‌های مختلف به اجرای نمایش و تئاتر پرداختند.

ارسال ۱۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

مدیرکل بهزیستی مازندران در آیین اختتامیه با اشاره به ارسال ۱۶۰ اثر به دبیرخانه‌ ششمین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت "کاسپین" خبر ، گفت که پس از بازبینی نهایی توسط داوران، ۱۳ اثر برای نمایش در این جشنواره پذیرفته شد.
فریبا بریمانی، برگزاری این جشنواره را درواقع یک رقابت و تلاش برای اثبات توانمندی معلولان در نگاه عموم جامعه دانست و افزود: هنر ابزار موثری برای توانمندسازی معلولان است و باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کرد.
وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت از توانمندی بالایی برخوردارند که باید به منصه ظهور برسد، اظهار داشت: در کنار هنرمندان تئاتر و نمایش، هنرمندان توانمندی در بخش هنرهای تجسمی هستند که از ظرفیت بالایی برخوردارند که باید شکوفا شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این جشنواره کارگاه آموزشی تخصصی هم با حضور داوران و اساتید برتر برگزار شد، خاطرنشان کرد: هدف از این کارگاه‌ها افزایش توانمندی‌ها و علم و دانش در این بخش است تا افراد از این فرصت برای افزایش بهره‌وری و توانمندی خود استفاده کنند.
بریمانی گفت: معلولان در این دوره از جشنواره، در یک رقابت زیبا با رضایت خاطر، جشنواره را به اتمام رساندند و برگزار کنندگان این جشنواره تمام تلاش خود را به کار بستند تا خاطره خوشی برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره رقم بخورد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

کد خبر 74684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد