مشهد | مشارکت بهزیستی شهرستان مشهد در تامین مسکن ۳۳۴ خانواده از مددجویان تحت پوشش

مدیر بهزیستی مشهد گفت: این مدیریت از ابتدای سال تاکنون با اعطای ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به مددجویان، در خرید و ساخت ۳۱ واحد مسکونی برای خانواده های تک معلول و ۱۲ واحد ویژه خانواده های دو معلول مشارکت داشته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان مشهد، جواد بهنام ضمن اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به افزایش اجاره بها و سرگردانی مددجویان برای تامین مسکن طی انعقاد تفاهم نامه با بانک های عامل، ۸۲ فقره وام به مبلغ ۵۰  تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به ۸۵ الی ۹۰ درصد این عزیزان ارائه شد و مابقی در مرحله تشکیل پرونده برای دریافت وام می باشند.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه چند جانبه بین بهزیستی، دفتر مقام معظم رهبری و آستان قدس امسال ۳۵ خانواده از مددجویان سادات بهزیستی مشهد معرفی شدند که ۱۴ خانواده دو معلول، ۳ خانواده از زنان سرپرست خانوار و حوزه اجتماعی و مابقی خانواده های تک معلول بودند.

در ادامه کارشناس واحد مسکن بهزیستی مشهد افزود: کمک هزینه اجاره برای ۴۰ خانواده از مددجویان، جمعا به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در سال جاری داده شده است و مستندات ۲۹۰ خانوار دیگر نیز آماده می باشد که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال کمک هزینه اجاره منزل به آنها اعطا خواهد شد.

کاظم نژاد گفت: از محل صندوق امداد ولایت برای ۸ خانوار از مددجویان کمک هزینه اجاره به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: کمک هزینه تعمیرات منزل از محل اعتبارات این مدیریت برای ۱۰ خانواده به ارزش صد میلیون تومان و نیز براساس تفاهم نامه بین بهزیستی و بنیاد علوی و بنیاد مسکن به ۲۶ خانوار در قالب وام با سود چهار درصد به ارزش ۳۰ میلیون تومان از بانک سینا ارائه شده است و حدود ۶۰ خانواده دیگر در صورت تایید بازدید، توسط بنیاد علوی به بانک عامل معرفی خواهند شد.

کارشناس واحد مسکن ادامه داد: در پروژه محرومین، مخصوص خانواده های دو معلول که در حاشیه شهر زندگی می کنند ۵۰ واحد آپارتمانی برای مددجویان بهزیستی تخصیص داده شده است که در حال حاضر کار عمرانی آن در مرحله سقف می باشد.

لازم به ذکر است که این پروژه براساس انعقاد تفاهم نامه دو جانبه بین بهزیستی مشهد و بنیاد مسکن و نیز بنیاد علوی می باشد.

کد خبر 74667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد