۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
راه پیشگیری از تنبلی چشم

طرح غربالگری رایگان بینایی کودکان سه تا شش سال تا پایان سال ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، والدین برای از دست ندادن زمان طلایی درمان تنبلی چشم، طرح غربالگری رایگان بینایی کودکان را از دست ندهند. 
این طرح با مشارکت بنیاد ۱۵ خرداد و بهزیستی آغاز شده و سه تا شش سال، زمان طلایی برای درمان اختلال بینایی ست. 
مجری طرح پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی تعداد کودکان مشمول طرح غربالگری بینایی‌سنجی استان قزوین را ۶۰هزار و ۵۵۷کودک بیان کرد و گفت: طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان سه تا ۶سال از نیمه اردیبهشت امسال آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

محبی افزود: تاکنون با سنجش بینایی کودکان، سه هزار و ۷۰کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و برای ادامه معاینات دقیق تر به مراکز بینایی سنج ارجاع داده شدند.

او ادامه داد: همچنین از میان کودکانی که در طرح غربالگری بینایی‌سنجی قرار گرفتند، یک هزار و  ۱۷۱کودک نیز برای بررسی‌ و ارزیابی‌های بیشتر به سطح۲ (دارای مشکل بینایی) ارجاع داده شده و ۳۱کودک نیز به پزشک متخصص معرفی شدند.

محبی افزود: کودکان مشکوک مبتلا به تنبلی چشم برای معاینات دقیق‌تر به بینایی‌سنج و چشم‌پزشک ارجاع داده می‌شوند، در صورتی که بینایی کودکان مشکوک تشخیص داده شود برای بررسی‌ها و ارزیابی‌های بیشتر به سطح۲ و در صورتی که ابتلای کودک به تنبلی چشم محرز شود در سطح بالاتر این کودکان به چشم پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: همچنین کودکان مبتلا به تنبلی چشم که از توان مالی پایین‌تری برخوردار باشند در حوزه درمانی، اعم از خرید عینک و حتی در صورت لزوم جراحی، سازمان بهزیستی حمایت‌های مالی از این افراد را انجام می‌دهد.

مجری طرح پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی با بیان اینکه امسال این طرح برای متولدین نیمه دوم سال۹۵ تا ۹۸ اجرا می‌شود، یادآور شد: انجام غربالگری طرح بینایی‌سنجی بدون شک در پیشگیری از اختلالات بینایی و کم‌بینایی در بزرگسالی تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر 74645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد