در رسانه | کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور با عنوان" آیا دوست فرزندت را می شناسی" با حضور مدیرکل و معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل بصورت برخط افتتاح شد.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این کارزار رسانه‌ای گفت: هدف از اجرای این برنامه پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور، اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

وی افزود : این طرح تا ۱۵ اسفندماه سال جاری در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی از جمله مراکز درمان اعتیاد، مشاوره، مراکز حوزه ‌ای اجتماعی و توانبخشی، مکان‌های عمومی و پرتردد از قبیل مراکز اداری، بانک‌ها، مراکز درمانی، دفاتر ثبت ازدواج، مساجد، ورودی‌های اصلی بازار، بیلبیوردها و فضای شهری، مراکز بهداشت و درمان و مدارس اجرا می‌شود.

کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی استان اردبیل آغاز شد

وی حساس سازی، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی را از راهبردهای مهم کارزار رسانه‌ای والد آگاه، فرزند ایمن برشمرد و ادامه داد: در اجرای این طرح اعضای تیم‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، مراکز تحت نظارت و اداره‌های بهزیستی شهرستان‌های تابعه استان همکاری می‌کنند تا اطلاع رسانی به گروه‌های مخاطب گسترش یافته و دانش و مهارت والدین پیرامون پیشگیری از اعتیاد افزایش یابد.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

کد خبر 74624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد