اجرای ۴۰۰ برنامه تحولی در سازمان بهزیستی

مشاور رئیس سازمان بهزیستی گفت: امروز در حوزه تحول در فرآیندها و عملکردهای سازمان، کار ویژه ای آغاز شده و امسال در این حوزه بیش از ۴۰۰ برنامه تحولی در سازمان اجرا و طراحی شده و امید است که بتوان فضا را به نحو احسن پیش برد.

سید محمد جواد حسینی ۲ اسفند در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور ذیل ۴ محور اساسی مردمی سازی، هوشمندسازی، شفافیت و کارآمدی تلاش می کند تا معضلات و مشکلات جامعه هدف را رفع کند. 

وی افزود: امروز غیر از زندان ها و بیمارستان ها، بهزیستی تنها مجموعه ای است که تولیت نگهداری افراد را دارد. 

مشاور رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: امسال در حوزه تحول در فرآیندها و عملکرد های سازمان، کار ویژه ای آغاز شده و بیش از ۴۰۰ برنامه تحولی در سازمان اجرا و طراحی شده و امید است که بتوان فضا را به نحو احسن پیش برد. 

وی در خصوص قانون حمایت از افراد دارای معلولیت  ادامه داد: این قانون به مسائلی مانند مناسب سازی، دسترس پذیری و تردد و تحرک، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی، حمایت‌های قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایت‌های اداری و استخدامی و برنامه‌ریزی، نظارت و منابع مالی می‌پردازد. 

حسینی ادامه داد: قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بسیاری از دستگاه‌ها از جمله سازمان بهزیستی کشور را مکلف می‌کند تا زمینه‌های لازم برای تأمین حقوق معلولان را فراهم کنند و حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آورد. 

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز گفت: بر اساس نظریه تاریخ نویسان،  انقلاب اسلامی ایران منحصر به فردترین انقلابی بوده که در تاریخ اتفاق افتاده و امروز جمهوری اسلامی به نقطه امید همه مظلومان تبدیل شده است. 

وی افزود: این انقلاب به پشتیبانی مردم به حیات خود ادامه می دهد و همین مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در این حرکت انقلابی همانند سایر فعالیت ها از مسئولین جلوتر بودند. 

نظری ادامه داد: کار در حوزه بهزیستی به سبب دامنه گسترده خدمات، سخت است و کار در این حوزه یکی از پرمشغله ترین کارها محسوب می شود و پرسنل این مجموعه باید دلسوزانه کار کنند. 

وی تاکید کرد: در تمام حوزه های مرتبط با آسیب های اجتماعی باید بهزیستی ورود داشته باشد و وظایف مهمی در این حوزه نیز برعهده دارد. 

محمود حسین آبادی، سرپرست بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: آموزش و آگاه سازی و نیروهای جهادی از حلقه های مفقوده در سازمان بهزیستی است. 

به گزارش ایسنا، در این آیین از زحمات محمد زیدوند قدردانی و محمود حسین آبادی به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

کد خبر 74547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد