در رسانه | سهم خراسان رضوی از مراکز "مثبت زندگی" کشور هشت درصد است

مشهد- ایرنا- مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲۰۰ مرکز مثبت زندگی در این استان فعال است که هشت درصد مراکز مثبت زندگی فعال کشور در خراسان رضوی استقرار دارد.

دکتر مسعود فیروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کل کشور ۲ هزارو ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی فعالیت دارد که ۲۰۰ مرکز از این تعداد در استان خراسان رضوی فعال هستند.

وی بیان کرد: بر این اساس هر مرکز مثبت زندگی سه مددکار و یک روانشناس دارد و به ازای هر مددکار تعداد ۱۵۰ پرونده مددجویان بهزیستی تحویل می‌شود.

فیروزی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی، مراکز جامع خدمات بهزیستی در سراسر کشور هستند که خدماتی مانند ثبت درخواست تشکیل پرونده ارائه می‌دهند و قرار است خدمات اجتماعی که دولت ارائه می‌دهد از طریق این درگاه انجام شود.

او با با اشاره به ارائه خدمات ۲۲ گانه در مراکز مثبت زندگی، بیان کرد: ثبت درخواست تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین، مصاحبه اولیه، اخذ و بررسی مدارک، بازدید منازل مددجویان در صورت نیاز، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت های نیاز مددجویان، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و نیازسنجی‌های محله از جمله خدمات ۲۲ گانه پیشین در مراکز مثبت زندگی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: سازمان بهزیستی در راستای اجرای قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت در راستای واگذاری فعالیتها به بخش خصوصی اقدام به واگذاری بخش عظیمی از فعالیتهای خود به مراکز خصوصی نموده است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون مجموعه بزرگتری از خدمات در مراکز مثبت قرار است ارائه شود که در حال تدوین آیین‌نامه مربوط به آن هستیم. یکی از کارهایی که از سوی بهزیستی به طور جدی پیگیری می‌شود، انجام خدمات اجتماع محور است که در واقع مشکلات محله با نگرش اجتماع محور که یک کار تخصصی مددکاری اجتماعی است، بررسی و برطرف شود.

فیروزی با بیان اینکه در مراکز مثبت زندگی به جای مراجعه مددجویان کنترل وضعیت آنها از سوی هر مرکز انجام می شود، اظهار کرد: محوریت این مراکز عدالت محوری، محله محوری ارائه خدمات، توانخواه محوری، استفاده از تکنولوژی اطلاعات، غیرحضوری کردن فعالیتها و تحقق دولت الکترونیک می‌باشد.

هم اکنون حدود ۳۶۰ هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هستند.

کد خبر 74539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد