🔷🔶 جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی استان برگزار شد.

 جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بریاست مدیرر کل بهزیستی استان و حضور سایر اعضای این کمیته در حوزه مدیریت بهزیستی استان برگزار شد.

 جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بریاست مدیرر کل بهزیستی استان و حضور سایر اعضای این کمیته در حوزه مدیریت بهزیستی استان برگزار شد.
این جلسه بریاست مدیر کل بهزیستی و حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، زندانها، کمیته امداد امام، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، هلال احمر، بنیاد شهید، کتابخانه ها، دانشگاه لرستان، علوم پزشکی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و سپاه استان برگزار شد.
 جلسه با بررسی مصوبات نشست قبل آغاز شد.
 در این جلسه بررسی تفاهم نامه های ادارات کتابخانه های استان، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش، در حوزه پیشگیری از اعتیاد مورد بحث بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین اداره ورزش و جوانان در خصوس اجرای تفاهم نامه تجهیز خانه های ورزشی روستایی و کارگاه کشوری تقویت بنیان خانواده به ارائه گزارش پرداخت.
مدیر کل بهزیستی لرستان در پایان جلسه و جمع بندی موارد مطرح شده گفت: اقدامات پیشگیرانه اولیه  از ابتلای فرد به اعتیاد یا بیماری قبل از شکل‌گیری آن جلوگیری می کند. هدف این نوع پیشگیری محدود کردن میزان بروز و در نتیجه کاهش میزان شیوع است. اقدامات ارزان و مطمئن پیشگیری اولیه کاربرد وسیع آن را توجیه می‌کند.

عمودی زاده تصریح کرد، کی از اقدامات پیشگیری از اعتیاد اولیه، شناسایی عوامل خطرزای اعتیاد و افراد در معرض خطر و تقویت عوامل محافظت کننده است. هر چه تعداد عوامل خطرزا بیشتر باشد، احتمال آسیب‌پذیری بیشتر است و هر اندازه تعداد عوامل محافظت کننده بیشتر باشد، احتمال خطر کاهش می‌یابد و درنتیجه احتمال مصرف مواد کمتر می‌شود.

کد خبر 74374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد