در رسانه | اماکن عمومی خلخال برای تردد معلولان و سالمندان مناسب نیست

اردبیل _ایرنا_ معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار خلخال گفت: اغلب ساختمانهای اداری و عمومی خلخال فاقد امکانات لازم برای دسترسی معلولان و سالمندان به این ساختمانها و دریافت خدمات هستند.

به گزارش ایرنا، رضوان صادقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مناسب سازی اماکن برای دسترسی معلولان خلخال اظهار کرد:با وجود تاکید آئین نامه های دولتی بر اجرای طرح مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی بسیاری از ساختمان های اداری این شهرستان فاقد امکانات مناسب از جمله آسانسور برای سهولت تردد افراد معلول و سالمند هستند.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد ساختمانها و اماکن عمومی خلخال به آسانسور و یا رمپ مجهز شده است، گفت: اغلب دستگاههای خدمات رسان عمومی از جمله همه دفاتر اسناد رسمی این شهر در طبقه فوقانی ساختمانهای کهنه و فرسوده مستقر شده و امکان دسترسی معلولان و سالمندان به آنها وجود ندارد.

صادقی افزود: مناسب سازی، بهسازی و پازل‌گذاری پیاده‌روها برای نابینایان، ایجاد پل‌های ارتباطی پیاده رو در خیابان اصلی، نصب تابلوهای محل پارک خودرو ویژه معلولان و جانبازان در خیابان ها، ایجاد رمپ ورودی سرویس‌های بهداشتی و آسانسور ساختمان‌های اداری، مناسب سازی پارک ها و فضاهای سبز شهری برای دسترسی معلوان و سالمندان به خدمات دستگاههای ادرای و عمومی مورد تاکید آیین نامه مناسب سازی اماکن و ساختمانهای عمومی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار خلخال اضافه کرد: اداره بهزیستی خلخال به عنوان دبیرخانه ستاد پیگیری مناسب سازی، پیگیری های لازم را انجام می دهد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌ها در جلسات ستاد شهرستان است.

وی گفت: بر اساس مصوبات دولت طرح مناسب سازی باید در تمام پروژه های نوسازی، بهسازی و بازسازی اماکن دولتی و عمومی لحاظ شود.

صادقی با بیان اینکه بیش از چهار هزار معلول جسمی و حرکتی خلخال زندگی می کنند، افزود: این افراد برای مراجعه مستقیم به ادارات دولتی، بانک ها و اماکن عمومی طبقاتی و مرتفع نیاز به استفاده از امکاناتی همچون بالابر و یا رمپ را دارند.

معاون امور هماهنگی عمرانی فرماندار خلخال اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه بین بهزیستی و شهرداری ها، شهرداری هر شهر باید در صدور پروانه ساخت و یا مجوز پایان کار نظر موافق و یا مخالف بهزیستی در زمینه رعایت طرح مناسب سازی در پروژه های عمرانی عمومی را لحاظ کند.

وی تاکید کرد: تمامی ادارات و بانک های موجود خلخال در سریعترین زمان طرح مناسب سازی را جهت تسهیل در تردد معلولین به ادارات وبا نک ها باید اجرا کنند.
صادقی اظهار داشت: علاوه بر نبود آسانسور در ادارت دولتی، مشکل بیشتر معلولین، سالمندان، بیماران قطع نخاعی و نابینایان در خلخال برای تردد به ادارات عدم برخورداری ساختمان های اداری از رمپ برای تردد ویلچر است.

کد خبر 74248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد