۲۲۴هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۹۲ هزار خانوار دارای معلول، زن سرپرست خانوار، کودکان بد و بی سرپرست تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند

ارومیه - ایرنا - مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۹۲ هزار خانوار دارای معلول، زن سرپرست خانوار، کودکان بد و بی سرپرست تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که شامل ۲۴۴ هزار نفر از جمعیت این استان می‌شود.

پروین محمد پوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی ۵۰ فعالیت اصلی دارد که در راستای حمایت و توانمند سازی افراد تحت پوشش خود انجام می‌دهد.

به گفته وی، چهار معاونت از جمله پیشگیری، توانبخشی، امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی و اشتغال فعالیت‌هایی را در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف انجام می دهند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در معاونت توانبخشی که عمده وظایف آن ارایه خدمات به معلولان و سالمندان است از طریق ۲۹ مرکز شبانه روزی به سالمندان و معلولان خدمت رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه از طریق پرداخت یارانه از مراکز شبانه روزی حمایت می‌شود، اظهار کرد: این حمایت‌ها با هدف ارایه خدمات تخصصی به جامعه هدف بهزیستی انجام می‌شود.

محمد پوری یادآور شد: در مراکز روزانه که حدود ۶۹ مرکز است خدمات روزانه آموزشی و توانبخشی برای توانمندسازی جامعه هدف که اغلب معلولان ذهنی و جسمی، حرکتی و روانی هستند ارایه می‌شود تا به زندگی مستقل و عادی برگردند.در مراکز روزانه که حدود ۶۹ مرکز است خدمات روزانه آموزشی و توانبخشی برای توانمندسازی جامعه هدف که اغلب معلولان ذهنی و جسمی، حرکتی و روانی هستند ارایه می شود تا به زندگی مستقل و عادی برگردند.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات طرح شناسایی معلولان را داشتیم که در مناطق روستایی و کم برخوردار اجرا شده است که در این زمینه هم موسسات خیریه و مراکز با بهزیستی همکاری داشتند و از طریق یارانه دولتی حمایت شدند.

به گفته مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی، در کنار این اقدامات وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی، کاشت حلزون و سایر وسایل مورد نیاز معلولان حسی، جسمی حرکتی نیز تامین شده است.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی با کمک‌های دولتی توانسته است در زمینه تامین ویلچر، پروتز، عصا و سایر وسایل توانبخشی به معلولان خدمات ارایه کند.

محمد پوری گفت: در معاونت اجتماعی نیز که بیشترین گروه دریافت کننده خدمات هدف زنان بی سرپرست و بد سرپرست هستند علاوه براینکه مستمری برای آنان پرداخت می‌شود، برنامه‌های مختلف آموزشی و توانمندسازی برای آنان اجرا شده که معرفی به بانک‌های عامل جهت اشتغال آنان از جمله مواردی بوده که پیگیری شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرای این نهاد در ایام دهه فجر انقلاب افزود: ۳۲ برنامه برای اجرا در این دهه تدوین شده است که نشست جهاد تبیین و برگزاری جشنهای متعدد، برگزاری نشست‌های مطبوعاتی و مسابقات مختلف، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: افتتاح مراکز حرفه آموزی برای معلولان، برگزاری نمایشگاه، افتتاح مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در شهرستان خوی، تقدیر از خیرین، افتتاح ۱۵ مورد مسکن مددجویی، اهدای جهزیه به مبلغ یک میلیارد تومان به جامعه هدف، توزیع وسایل توانبخشی، افتتاح مراکز مثبت زندگی، توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح مرکز ناجیان زندگی در بوکان، حضور در مناطق کم برخوردار و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، برگزار ی میز خدمت از جمله فعالیت‌های بهزیستی در این دهه است.

کد خبر 73738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد