فامنین |  همایش بهبود یافتکان شهرستان

. همایش بهبود یافتکان شهرستان با حضور عبد کوند دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، پهلوساری معاون امور پیشگیری بهزیستی استان ، حجت الاسلام والمسلمین غفاری امام جمعه فامنین و ۱۹۰ نفر از بهبود یافتگان در سالن آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد،

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان فامنین  رئیس بهزیستی شهرستان با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیگزارشی از اقدامات بهزیستی شهرستان جهتخدمات  به جامعه هدف ارائه نمود . در ادامه همایش  سید روح‌الله حسینی  فرماندار شهرستان در این همایش گفت: کسانی که در سه عرصه مقابله با اعتیاد، افراد آسیب دیده و آسیب پذیر و آسیب زا فعالیت دارند، مجاهد هستند زیرا در مقابل دشمن در حال فعالیت هستند.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی برای این عزیزان در شهرستان قطعا" توسط مسئولین امر وجود دارد که بایستی آنها پیگیری شود.

فرماندار اضافه کرد: در این مقوله دشمنان نقشه مفصل و دقیقی دارند که به صورت تخصصی و حرفه‌ای بر روی آن کار می کنند تا  فرزندان این سرزمین به این بلا مبتلا شوند.

حسینی تصریح کرد: آنهایی که بهبود یافته اند در حال جهاد هستند تا خود را حفظ کنند .

وی خاطرنشان کرد: اراده بسیار خوبی در سطح شهرستان به واسطه مسئولین و مردم برای بهبود یافتگان وجود دارد و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، مصداق بارز مجاهدت هستند.

فرماندار خطاب به بهبود یافتگان گفت: از امروز سفیران پاکی باشید و متولیان با همفکری و هم افزایی و با برنامه هدفمند و طبق زمانبندی کاری کنند که این موفقیت‌هایی که کسب کرده ایم حفظ شود و در راستای موفقیت‌های بهتر و بیشتر نیز قدم برداریم .

حسینی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب و استفاده از واژه غم بزرگ و سنگین برای اعتیاد، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص هیچ آسیبی این واژه را به کار نبرده اند و این سنگینی اعتیاد برای خانواده ها و جامعه را نشان می‌دهد.

وی افزود: بعضی اوقات فکر می کنیم وقتی فردی به یک بیماری مبتلا شد خود فرد درگیر است و می توان او را رها کرد ولی وقتی از نزدیک نگاه می کنیم، می بینیم پدر، مادر، برادر، و اطرافیان درگیر این بیماری هستند.

وی اضافه کرد: بعضی از لحاظ اجتماعی درگیر هستند و وقتی امام راحل(ره) می فرمایند؛ نجات یک معتاد نجات، جامعه است می بینیم بسیار جمله دقیق و عمیقی است.

عبد کوند در همایش بهبود یافتگان گفت باید یک احساس مسئولیت درونی در حوزه اعتیاد در ما شکل بگیرد و ما به این اعتماد و باور برسیم که اعتیاد زمینه ساز آسیب های اجتماعی است تا بتوانیم در مقابله با این بیماری گام برداریم.
عبدکوند با اشاره به اینکه ۵۷ درصد از زندانیان استان و کشور به نوعی با جرائم موادمخدر در ارتباط هستند، گفت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، نزاع دسته جمعی، قتل و خودکشی به نوعی با اعتیاد در ارتباط هستند و بخش عمده ای از آن نیز مربوط به اعتیاد است.
وی افزود: طبق پژوهش های انجام شده اعتیاد ناشی از بیکاری نیست بلکه بیکاری یکی از دلایل آن می تواند باشد و ۷۰ درصد از معتادان دوست و رفیق را عامل اعتیاد خود میدانند.

در پایان این همایش از ۱۰ نفر از بهبودیافتگان به قید قرعه تقدیر به عمل آمد

کد خبر 73733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد