بهار | کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکرد مهارتهای تاب آوری و کنترل خشم بمناسبت دهه مبارک فجر اداره بهزیستی شهرستان بهار با همکاری مرکز مثبت زندگی کد ۳۳۸و دهیار روستای دینار آباد در حسینه قمر بنی هاشم روستای دینارآباد برگزارشد.

  به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بهار در ابتدا سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ضمن تبریک دهه مبارک فجردر خصوص تاب آوری بیان کرد: انعطاف پذیری روانشناختی در افرادی وجود دارد که هنگام بحران آرامش خود را حفظ می‌کنند و بدون عواقب منفی طولانی مدت از حادثه رو به جلو حرکت کنند.

محمد رضا مقدادی بیان کرد: هر تغییری به طور متفاوتی بر افراد تأثیر می‌گذارد و سیل بی نظیری از افکار، احساسات شدید و عدم اطمینان را به همراه می‌آورد. با این وجود افراد معمولاً به مرور زمان با شرایط تغییر دهنده زندگی و شرایط استرس زا سازگار می‌شوند.

 

بخشی از آن به تاب آوری  دکتر راغب مدرس این دوره از هلال احمر شهرستان بهار در آغاز به شرح موضوع تربیت کودکان و آموزش انواع مهارت های زندگی پرداخت و افزود: خودآگاهی نخستین و مهمترین مهارت در زندگی بوده و هدف از آن افزایش آگاهی افراد به توانایی ها و ضعف های خود می باشد.

وی ادامه داد: از جمله مهارت های زندگی می توان به همدلی، مدیریت خشم، تصمیم گیری، حل مساله، تفکر نقاد و تفکر خلاق اشاره کرد؛ فرمول انتقاد از کودک را من به اضافه احساس بیان نموده و همیشه هنگام نقد از کودک باید روی عملی که او مرتکب شده تاکید شود و نه شخصیت وی.

راغب خاطرنشان کرد: سعی کنیم فرزندانمان را با یکدیگر مقایسه نکنیم بلکه آن ها را با خودشان مقایسه کنیم، به جای نصیحت کردن با او گفت و گو کنیم و اجازه دهیم کودک شکست را تجربه کند تا ایستادن را یاد بگیرد.

از تنبیه و سرزنش کردن کودک بپرهیزیم، زیرا تنبیه و سرزنش امکان لجبازی را در کودکان افزایش داده و ممکن است در بزرگسالی کودک به علت احساس حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، به دام آسیب های اجتماعی بیشتری از جمله اعتیاد و ... بیفتد.

شایان ذکر است دکتر راغب توضیحات کاملی در خصوص تاب آوری  و مهارت کنترل خشم برای والدین ارایه داد.

در پایان مراسم از دهیار، مسئول پایگاه بسیج خواهران، زنان سرپرست خانوار نمونه، پدران نمونه  با هدا لوح تقدیر و کارت هدیه ای توسط سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بهار تجلیل بعمل آمد.

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی

کد خبر 73729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد