دررسانه| فعالین حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، مجاهد هستند

همدان فرماندار فامنین گفت: کسانی که در سه عرصه مقابله با اعتیاد، افراد آسیب دیده و آسیب پذیر و آسیب زا فعالیت دارند، مجاهد هستند؛ زیرا در مقابل دشمن در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر سید روح‌الله حسینی عصر سه شنبه در همایش بهبود یافتگان شهرستان فامنین که با حضور دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، امام جمعه فامنین و ۱۹۰ نفر از بهبود یافتگان برگزار شد، گفت: کسانی که در سه عرصه مقابله با اعتیاد، افراد آسیب دیده و آسیب پذیر و آسیب زا فعالیت دارند، مجاهد هستند؛ زیرا در مقابل دشمن در حال فعالیت هستند.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی برای این افراد در شهرستان قطعاً توسط مسئولین امر وجود دارد که باید آنها پیگیری شود؛ در این مقوله دشمنان نقشه مفصل و دقیقی دارند که به صورت تخصصی و حرفه‌ای بر روی آن کار می‌کنند تا فرزندان این سرزمین به این بلا مبتلا شوند.

فرماندار فامنین اضافه کرد: اراده بسیار خوبی در سطح شهرستان به واسطه مسئولین و مردم برای بهبود یافتگان وجود دارد و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مصداق بارز مجاهدت هستند.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود خطاب به بهبود یافتگان گفت: از امروز سفیران پاکی باشید و متولیان با همفکری و هم افزایی و با برنامه هدفمند و طبق زمانبندی کاری کنند که این موفقیت‌هایی که کسب کرده‌ایم حفظ شود و در راستای موفقیت‌های بهتر و بیشتر نیز قدم برداریم.

حسینی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب و استفاده از واژه غم بزرگ و سنگین برای اعتیاد، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص هیچ آسیبی این واژه را به کار نبرده‌اند و این سنگینی اعتیاد برای خانواده‌ها و جامعه را نشان می‌دهد.

وی افزود: بعضی اوقات فکر می‌کنیم، وقتی فردی به یک بیماری مبتلا شد خود فرد درگیر است و می‌توان او را رها کرد ولی وقتی از نزدیک نگاه می‌کنیم، می‌بینیم پدر، مادر، برادر، و اطرافیان درگیر این بیماری هستند؛ در حالی که بعضی از لحاظ اجتماعی درگیر هستند و وقتی امام راحل (ره) می‌فرمایند «نجات یک معتاد نجات، جامعه است»؛ جمله‌ای که بسیار دقیق و عمیق است.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از ۱۰ نفر از بهبودیافتگان به قید قرعه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 73568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد